امام جمعه موقت یزد:
امام جمعه موقت یزد و عضو فقهای شورای نگهبان گفت: تضرع به درگاه خداوند و برگشت به خدا و فطرت انسانی که خدا در ما قرار داده، راه حل عبور از بلایا و مصائب است.
کد خبر: ۸۶۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 19 June 2020

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به تبعات کرونا اظهار داشت: به لطف خداوند متعال شرایط بهتر شده اما باید بدانیم این مصائب، به طور عمده ناشی از عملکرد خود بشر است و امروز دانشگاه‌های دنیا، مراکز تحقیقی دنیا همه به صف شده‌اند تا درباره یک موجود نامرئی ریز تحقیق کنند.

وی با اشاره به اینکه هزاران مرکز با برجسته‌ترین دانشمندان دنیا روی این ویروس کار می‌کنند، افزود: اما وقتی به نتیجه نرسیدند به این فکر افتادند که گامی بالاتر بروند و اکنون با فهم اینکه قضا و قدر الهی در این حوادث حرف اول را می‌زند، دانشگاهی اعلام کرده که می‌خواهد روی این موضوع کار کند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه بشر خیره‌سر هیچ مرز و حرمتی را باقی نگذاشته است و حتی اگر از دین صرف نظر کنیم، تمام مرزهای انسانیت را پشت سر گذاشته و در بسیاری از زمینه‌ها فساد کرده و اخلاق فردی و خانوادگی را زیر پا گذاشته است، عنوان کرد: این جهان عکس العمل دارد و خداوند ما را بیدار خواهد کرد و آنچه که اتفاق افتاده، یکی از شلاق‌ها و تازیانه‌های بیدارکننده الهی است برای کسانی که اهل بیدار شدن باشند.

مدرسی یزدی بیان کرد: اکثریت مردم جهان مستحق بودند که چنین عقوبتی نصیب آنها شده و اگر این هشدار الهی را جدی بگیرند و برگردند، همین بلا برای دنیای آنها و برای آنها که اهل هستند، هم برای دنیا و هم آخرتشان خیر است.

وی تصریح کرد: اگر بلایی نازل شده، نتیجه بعضی از اعمال ماست و اگر خداوند می‌خواست ما را به همه اعمالمان مواخذه کند، حوادث ناگواری اتفاق می‌افتاد.

مدرسی یزدی تاکید کرد: تضرع به درگاه خداوند و برگشت به خدا و فطرت انسانی که خدا در ما قرار داده، راه حل عبور از بلایا و مصائب است.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: زمانی که انقلاب هنوز نوپا بود، عده‌ای اعلام جنگ رسمی مسلحانه کردند و هزاران انسان بیگناه را کشتند و ۱۲ سال بعد همانها حرم مقدس امام رضا (ع) را بمب گذاری کردند و امروز هم آلت دست آمریکا و اسرائیل و ایادی آنها شدند.

مدرسی یزدی با اشاره به اینکه مردم نباید فریب حرف عده‌ای را بخورند، یادآور شد: ۳۱ خرداد سال ۶۱ یادآور عزل رئیس جمهوری است که با فریب، جنایات بسیاری علیه ملت ایران کرد و مردم باید با هوشیار مراقب باشند که تاریخ تکرار نشود.

وی همچنین با اشاره به اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره)، اظهار داشت: امیدواریم سازمان تبلیغات اسلامی بتواند همچنانکه تاکنون خدمت ارائه می داده، خدمات بیشتری به اسلام و مسلمین ارائه دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار