معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: با توجه به حوادث آتش‌سوزی در کشور و استان، کنترل و پیشگیری از آتش‌سوزی در بوستان‌ها، فضاهای سبز‌، جنگل‌ها و مراتع شهرها و روستاها به‌دلیل افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی، ضروری است.
کد خبر: ۸۶۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 19 June 2020

"محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پی خبر آتش سوزی روز گذشته در باغات سنجد "مزرعه خسرو" روستای سخوید نیر شهرستان تفت که پس از ساعت‌ها تلاش بی‌وقفه نیروهای آتش‌نشانی شهر نیر اطفا شد، ‌اظهار کرد: بیش از پیش ضرورت دارد کشاورزان و مالکان اراضی کشاورزی در ایجاد آتش و سوزاندن خاشاک زمین های خود دقت و مراقبت نمایند و مسئولیت برپایی آتش و احتمال گسترش و سرایت آن به زمین های دیگر و املاک مردم و بوستان های عمومی را بپذیرند.
صادقیان بر آماده باش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری و روستایی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به حوادث پیش آمده در کشور و استان باید نظارت و کنترل شهرداری ها و دهیاری های استان بر اماکن، پارک‌ها، مناطق جنگلی، مراکز تفریحی افزایش یابد.
معاون عمرانی استاندار افزود: همچنین انجام اقدامات لازم در ایمن سازی این اماکن، برگزاری مانورهای آمادگی مشترک اطفای آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، بین ‌همه نیروهای امدادی و عملیاتی در سطح شهرستان‌ها باید در دستورکار مدیریت بحران استانداری، شهرداری‌ها و دهیاری ها، دستگاه های امدادی و اداره کل منابع طبیعی استان قرار گیرد.
‌وی خاطرنشان کرد: دهیاران روستاهای استان باید  به‌دلیل مسافرت مردم در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیل به مناطق روستایی و کوهستانی و به‌دلیل خشک بودن برخی از درختان و مناطق در پی خشکسالی سال های گذشته، مراقبت بیشتری را در این مناطق به‌عمل آورند و با نصب بنر و نوشته در سطح روستاها بر ایجاد آتش و خطرات ناشی از آن در زمین‌های کشاورزی و اطراف روستاها هشدار دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان سخنان خود گفت: لازم است مدیریت بحران، شهرداری‌ها، دهیاری ها و اداره کل منابع طبیعی استان جهت اطلاع رسانی به موقع و اعلام هشدار به شهروندان در زمینه پیشگیری و کنترل آتش سوزی با بهره گیری از ظرفیتهای صداوسیما، ‌رسانه ها و خبرگزاری‌های استان، پایگاه های اینترنتی سازمانی، شبکه های مجازی و فضاهای تبلیغات شهری و روستایی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار