مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خبر داد:
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد ‌از اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ 16 June 2020

سعید پرویزی، در حاشیه جلسه ساماندهی اتباع خارجی استان یزداظهار داشت: آئین‌نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی برای اجرا، ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ادامه داد: هیئت وزیران آئین نامه اجرایی نحوه اعطای تابعیت به افراد مشمول این قانون را در اجرای قانون اصلاح تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، تصویب کرده است.

وی افزود: بر اساس این مصوبه هر زن ایرانی که با مرد غیر ایرانی ازدواج کرده و دارای فرزند زیر ۱۸ سال است، می‌تواند متقاضی اعطای تابعیت برای فرزندش باشد.

پرویزی گفت: همچنین هر شخصی که از مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی متولد شده و بیش از ۱۸ سال تمام داشته باشد، می‌تواند تابعیت ایرانی را درخواست کند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ادامه داد: فوت مادر، پدر یا فرزند و حجر این افراد مانع از درخواست اعلام تابعیت ایرانی برای فرزند، نمی‌شود.

وی افزود: در صورت درگذشت مادر و نرسیدن فرزند به ١٨ سالگی، دادستان شهر محل اقامت فرزند، پس از انجام تحقیقات، می‌تواند درخواست مورد نظر را به استانداری ارائه کند.

پرویزی خاطرنشان کرد: تعلق فرزند مشمول این قانون به مادر ایرانی، به موجب گواهی معتبر بیمارستان یا گواهی هر یک از مراکز بهداشتی و درمانی ایرانی که فرزند در آنجا متولد شده است، به موجب رأی مرجع قضائی داخلی یا خارجی احراز می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری در پایان گفت: صدور پروانه اقامت برای پدر غیر ایرانیِ فرد مشمول قانون در صورت نداشتن مشکل امنیتی، مشروط به تأیید و اعلام تابعیت ایرانی فرزند، بر اساس قوانین و مقررات مربوطه انجام می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار