نماینده مردم تفت و میبد در مجلس:
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی از پیگیری خود برای افزایش اعتبارات حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷ 13 June 2020

«سید جلیل میرمحمدی» در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تفت که امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به ارزش بالای بناهای تاریخی کشور، اظهار کرد: بناهای تاریخی، هویت ملی است و در مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم، نگاه جدی به مقوله میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری وجود دارد.

وی گفت: باید اداره کل میراث فرهنگی از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در راستای حفظ بناهای باارزش تاریخی و رونق مقوله گردشگری و حمایت از صنایع‌دستی استفاده بهینه کند.

وی خواستار نگاه ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به شهرستان تفت شد و گفت: امیدوار هستیم با نگاه ویژه‌ای شهرستان تفت در حوزه گردشگری دیده شده و از حضور جمعیت شناور در ایام هفته و در طول سال در راستای برنامه‌ریزی برای رونق گردشگری در این شهرستان به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

این مسئول با استقبال از تغییر کاربری‌ها در بناهای تاریخی، گفت: با تغییر کاربری بناهای تاریخی و استفاده مؤثر از آن، بافت آن بنا زنده و نگه‌داری و مراقبت از آن آسان‌تر خواهد بود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی از پیگیری خود برای افزایش اعتبارات حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد و با اشاره به طرح موضوع یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان پیرامون راه‌اندازی معدن مس دره زرشک و علی‌آباد، تصریح کرد: سوگند یاد کرده‌ام که در طول دوران نمایندگی خود وکیل مردم باشم و پیرامون این موضوع نیز در مدت کوتاه دوران نمایندگی خود حدود پنجاه ساعت کار کارشناسی انجام داده و جلسات متعددی در این رابطه برگزار نموده و تصمیم داریم در شرایطی غیراحساسی و با یک کار کارشناسی شده و دانشگاهی پیرامون این موضوع تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم.

خدمات دهی به جمعیت شناور تفت امکان پذیر نیست

«علیرضا نوکار» فرماندار تفت نیز در این نشست خواستار همکاری دستگاه‌های استانی به منظور خدمات‌دهی مناسب به گردشگران در ایام پایانی هفته در این شهرستان شد و گفت: در ایام تعطیل هفته گذشته، شاهد تردد حدود ۸۰ هزار خودرو در نقاط شهری و روستایی شهرستان بودیم و با توجه به اختصاص بودجه شهرستان بر اساس جمعیت ثابت، خدمات‌دهی مناسب به جمعیت شناور با توجه به امکانات محدود شهرستان امکان‌پذیر نیست.

نوکار افزود: برای بهبود کیفیت خدمات‌دهی به مردم در ایام تعطیل سال نیاز است دستگاه‌های استانی با ارسال تجهیزات و دستگاه‌های موردنیاز مدیران شهرستان تفت را یاری کنند.

وی از معرفی ۱۰ طرح اولویت‌دار تفت به استان برای تخصیص اعتبار مناسب خبر داد و گفت: دو طرح گردشگری چهارباغ و سامان‌دهی تفرجگاه دره گاهان دو طرح از طرح‌های اولویت‌دار شهرستان هستند که با تخصیص اعتبار مناسب باعث رونق و توسعه گردشگری در این شهرستان خواهد شد.

وی با اشاره به تخریب بناهای تاریخی ارزشمند در بارندگی‌های چند ماه اخیر این شهرستان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته فهرستی از خسارت‌های وارده به بناهای آسیب‌دیده از بارندگی‌ها در چند روز آینده احصا و به ‌منظور تخصیص اعتبار برای مرمت آن‌ها به اداره کل مدیریت بحران استان ارسال خواهد شد.

فرماندار تفت به برگزاری جشنواره‌های مختلف در نقاط شهری و روستایی شهرستان در راستای معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان اشاره و بیان کرد: در سال گذشته جشنواره‌های محلی روستایی و جشنواره انار نیز با شکل و شمایلی جدید به‌منظور رونق گردشگری در این شهرستان برگزار شد و در سال جاری نیز با رفع مشکلات مربوط به شیوع ویروس کرونا برگزاری این جشنواره‌ها ادامه خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار