آیت‌الله سیدکاظم مدرسی در نشست ائمه جمعه استان یزد اظهار داشت: یکی از تصمیم‌های نشست ائمه جمعه یزد این بود که نماز جمعه این هفته یعنی 23 خردادماه در سراسر استان به جز دو شهرستان تفت و میبد با رعایت موازین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.
کد خبر: ۸۶۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 11 June 2020

آیت‌الله سیدکاظم مدرسی در نشست ائمه جمعه استان یزد اظهار داشت: یکی از تصمیم‌های نشست ائمه جمعه یزد این بود که نماز جمعه این هفته یعنی 23 خردادماه در سراسر استان به جز دو شهرستان تفت و میبد با رعایت موازین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی با قدردانی از تلاشگران و ایثارگران در ستاد مبارزه با کرونا چه در جایگاه کشوری و چه استانی، و همه دست اندرکاران رزمایش مواسات و همدلی در آسان‌سازی شرایط زندگی مردم، گفت: ضروریست این کمک‌ها و حمایت‌ها هم‌چنان برای خانواده‌های نیازمند حمایت و گروه‌هایی که هنوز با مشکلاتی روبه‌رو هستند استمرار داشته باشد.

مدرسی تصریح کرد: نکته بعد اینکه امسال با کاهش موالید مواجه هستیم و کاهش ازدواج در سال گذشته با آمار سه هزار و 618 مورد ازدواج هم رقم خورد و متاسفانه بیش از یک سوم این آمار طلاق ثبت شده که اهمیت توجه به موضوع خانواده را بیش از گذشته و در ابعاد مختلف نشان می‌دهد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: در شش سال گذشته نیز 40 درصد ازدواج در کشور کاهش یافته در حالی که جمعیت آماده به ازدواج ما ثابت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ رشد جمعیت ما در برخی استان‌ها و از جمله برخی شهرستان‌های یزد به زیر یک درصد رسیده که این مقایسه آماری نشان می‌دهد اصلی‌ترین چالش در استان یزد مسئله خانواده و جمعیت است که در این راستا مدیران و دستگاه‌های اجرایی مرتبط  باید برای حل این دغدغه برنامه‌ریزی منسجم داشته و تلاش کنند.

مدرسی ادامه داد: تشکیل هیئتی اندیشه‌ورز با حضور صاحب نظران فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با  محوریت ائمه جمعه از دیگر موضوعات مورد نیاز است  تا ائمه جمعه بتوانند با همفکری صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف مطالبات مناسبی را در حوزه‌های  فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شکل داده و در جریان تحقق نیز با محوریت مردم پیگیر این موضوعات باشند.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه یزد افزود: در شرایط حاضر بیش از گذشته به تامین امنیت دینی، روانی، اجتماعی و اخلاقی نیازمندیم و این امر به شکل ضرورت در آمده که تجربه ثابت کرده پایگاه‌های بسیج  می‌توانند در این عرصه به شکلی موثر واقع شود و امیدواریم با تقویت و فعال‌سازی این ظرفیت نتایج اثرگذار و مثبتی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: معیشت مردم  نیز از دیگر دغدغه‌های ضروری و اثر گذار بر تمام بخش‌های زندگی است که امیدواریم دست‌اندرکاران در حوزه معیشت  با برنامه‌های هدفمند، روحیه جهادی و اقدامات ملموس برای جلوگیری از تورم و گرانی  و بهبود شرایط اقتصادی بیش از گذشته و بر مبنای الگوی اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی از درون تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار