دادستان ابرکوه:
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه با بیان این که ۸۰ درصد سارقین در ابرکوه معتاد و بیکار هستند، گفت: بهترین راهکار کاهش جرم سرقت در ابرکوه که غالباً سرقت‌های ساده نیز هست، پیشگیری اجتماعی است.
کد خبر: ۸۶۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 11 June 2020

«میثم رنجبر» در اولین جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت ابرکوه که در فرماندار تشکیل شد، اظهار کرد: در شهرستان ابرکوه سرقت‌های حدی، مسلحانه و توأم با آزار و اذیت در قالب باند و یا گروه به‌ صورت مشارکتی وجود ندارد و تمام سرقت‌هایی که گزارش می‌شود، ساده و به‌صورت مباشرتی (یک نفر) است.

وی خاطرنشان کرد: در ابرکوه ۸۰ درصد از سارقین معتاد و بیکار بوده و فقط برای تأمین پول مواد مخدر مرتکب این جرم می‌شوند، ضمن این که ۲۰ درصد از سارقین در سنین کودکی یا نوجوانی اقدام به سرقت می‌کنند که نشات گرفته از خانواده آنان است، بدین ترتیب که بعضاً پدر خانواده به جرم سرقت در زندان است و او برای تأمین زندگی دست به سرقت می‌زند.

رنجبر همچنین به سرقت در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: آمار کلاهبرداری‌های اینترنتی و فضای مجازی در ابرکوه رو به افزایش است که در این رابطه به خانواده‌ها و تمامی افراد توصیه می‌شود که با دقت بیشتری در فضای الکترونیک فعالیت داشته و برای انجام امور اینترنتی از رمز پویا استفاده کنند.

وی به ضرورت مقوله رفع بزهکاری اشاره کرد و افزود: برای بررسی عوامل جرم‌زا و ریشه‌های جرم در شهرستان نیاز است که در شیوه پیشگیری از وقوع جرم تحول ایجاد کرده و با توجه به اینکه مؤلفه پیشگیری کیفری چندان اثرگذار نیست، باید به سمت پیشگیری اجتماعی حرکت کنیم.

این مقام قضایی، در حوزه پیشگیری اجتماعی شناسایی اماکن آماده ارتکاب جرم، از بین بردن فرصت‌ها و موقعیت‌های ارتکاب جرم و همچنین مراقبت و کنترل مجرمان را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: جهت انجام این سه راهکار باید نیروهای بسیج مردمی، اورژانس اجتماعی و بهزیستی، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار