مدیر کل انتقال خون یزد:
مدیر کل انتقال خون یزد با بیان این‌ که اهدا خون بانوان در این استان پایین‌تر از میانگین کشوری است، گفت: بانوان بهترین مروجین فرهنگ اهدای خون در خانواده هستند.
کد خبر: ۸۶۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 11 June 2020

دکتر «نقی تقوایی» در نشست هم‌اندیشی با مسئول بسیج جامعه بانوان استان یزد،‌اظهار کرد: انتقال خون استان در شاخص‌های اختصاصی از جمله متوسط اهدای خون، متوسط اهدای خون مستمر و سلامت خون، بالاتر از میانگین کشوری است و این در حالی است که اهدای خون بانوان یزدی پایین تر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که متوسط اهدای خون بانوان در کشور پنج درصد است،‌افزود: در استان یزد تقریبا سه درصد از کل اهداکنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد در ادامه با تاکید بر نقش بانوان در اهدای خون، گفت: بانوان بهترین مروجین فرهنگ اهدای خون در خانواده و جامعه هستند و خانه‌ای که از نعمت حضور یک مادر یا دختر اهداکننده خون بهره‌مند باشد همانند یک پایگاه ترویج فرهنگ اهدای خون است.

تقوایی با تاکید بر ظرفیت و قابلیت‌های بسیج در حوزه فرهنگ سازی اجتماعی،‌تصریح کرد: بانوان در عرصه‌های مختلف حضور فعال دارند و امیدوارم در زمینه اهدای خون نیز مشارکت کنند و اهدای خون را در تقویم زندگی خود قرار دهند.

این مسئول در پایان با اشاره به وجود هشت حوزه بسیج بانوان در استان یزد خاطرنشان کرد: از هر حوزه یک نفر به عنوان رابط اهدای خون انتخاب و جهت آموزش‌های اولیه به انتقال خون معرفی می‌شود و با هماهنگی و برگزاری جلسات آشنایی با اهدای خون در مسیر ترویج فرهنگی اهدای خون در بین بانوان قدم بر می داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار