نماینده ولی فقیه در استان یزد:
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه کرونا پوچی فرهنگ غرب را به جهانیان اثبات کرد گفت: کاهش جمعیت توطئه بزرگ دشمن علیه ایران است.
کد خبر: ۸۶۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 11 June 2020

آیت الله محمدرضا ناصری در نشست شورای ائمه جمعه استان یزد که در مهریز برگزار شد به برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه اشاره کرد و اظهار داشت: این کار کار بزرگ و خوبی بود و همه به میدان آمدند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام تأثیر بسیار زیادی در جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات بیشتر برای عموم مردم داشت تصریح کرد: چنین اقدامی از سوی عموم مردم، لطف بزرگی از سوی خداوند بود که سبب شد بار بزرگی از دوش دولت برداشته و مشکلات بسیاری از مردم برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه در روایات داریم که خدای متعال هیچ شخصی را دچار بلایی نمی‌کند مگر اینکه در کنار آن خیر و برکاتی قرار داده گفت: یکی از خوبی‌هایی که این ایام داشت، تغییراتی بود که در سبک زندگی افراد به وجود آمد.

وی با بیان اینکه همه مواردی که در ایام کرونا در فرهنگمان تغییر کرده و خوب بوده باید حفظ شود تصریح کرد: در این ایام در مسائل اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی، سلامت، معنویات و موارد مختلف دیگر تغییراتی در زندگی مابه وجود آمد که بسیاری از آنها خوب بودند و باید این تغییرات مثبت در جامعه نهادینه شود.

ناصری با اشاره به اینکه فرهنگ غرب در ایام شیوع کرونا پوچی خود را بیش از پیش به همگان ثابت کرد گفت: قبل از این ایام افراد بسیاری به دنبال غرب گرایی فرهنگ در ایران بودند ولی الان همان‌ها هم به خوبی فهمیدند که فرهنگ غرب هیچ چیز با ارزشی ندارد که به دنبال آن باشیم.

امام جمعه یزد به فشارهایی اقتصادی آمریکا برای شکست ایران و انقلاب اشاره کرد و افزود: در ایام کرونا هم این فشارها و تحریم‌ها ادامه داشت و حتی تحریم‌های دارویی را شدیدتر کردند ولی به حمدالله مردم پای کار بودند و ستاد فرمان امام هم انصافاً خیلی خوب عمل کرد و نتیجه بسیار خوبی گرفتیم.

وی با تاکید بر ارائه گزارش دقیق، شفاف و صحیح از امور مختلف به مردم تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم که در تمام امور گزارش دقیق ارائه کنیم و از ارائه عملکرد غیرواقع جدا پرهیز داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد کاهش جمعیت ایران را یکی از توطئه‌های بزرگ دشمنان دانست و با ابراز تأسف از بی توجهی که در این زمینه صورت گرفته گفت: اگر به این صورت به پیش برویم، تا سال چند دهه آینده جمعیت ایران به ۳۰ میلیون نفر می‌رسد که اکثریت آن را افراد مسن تشکیل می‌دهند.

ناصری با تاکید بر اینکه این پدیده خطر بسیار بزرگی برای ایران و انقلاب است گفت: کارشناسان آمریکایی بیان می‌کنند که مسئولان این کشور نباید به ایران کاری داشته باشند چرا که ایران تا چند سال آینده به حدی مسن و کم جمعیت می‌شود که دیگر نمی‌تواند در برابر هیچ اقدامی ایستادگی کند.

امام جمعه یزد موضوع مهم دیگر در جامعه را بحث خانواده دانست و با بیان اینکه توکل به خدا در جامعه کم شده گفت: به محض اینکه به فردی می‌گوئیم چرا فرزند نداری می‌گوید نمی‌توانم از پس هزینه‌های آن برآیم در حالی که آیات و روایات متعددی داریم که در آن تاکید شده خداوند رزق فرزندان را می‌دهد و تنها باید توکلمان به خداوند متعال را تقویت کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار