محسن جعفری‌نژاد با بیان اینکه همزمان با هفته محیط زیست برنامه‌های مختلفی در سطح استان در حال برگزاری است گفت: تابلوی نمایشگر کیفیت هوای شهرستان ملایر به عنوان دومین تابلو بعد از شهرستان همدان، امروز و به مناسبت هفته محیط زیست افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ 08 June 2020
مدیر کل حفاظت محیط زیست همدان از افتتاح دومین تابلوی نمایشگر کیفیت هوای استان همدان در ملایر خبر داد.

به گزارش فارس، جعفری‌نژاد در مراسم افتتاح اولین تابع نمایشگر کیفیت هوا در میدان امام (ره) ملایر با تبریک هفته محیط زیست به همه زحمت‌کشان در این عرصه و فعالان عرصه محیط زیست اظهار کرد: حفظ محیط زیست امروز یک امر مهم برای همگان است و توجه بیشار به این مقوله نیاز به فرهنگسازی دارد.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته محیط زیست برنامه‌های مختلفی در سطح استان در حال برگزاری است گفت: تابلوی نمایشگر کیفیت هوای شهرستان ملایر به عنوان دومین تابلو بعد از شهرستان همدان، امروز و به مناسبت هفته محیط زیست افتتاح شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه این دستگاه کیفیت و شاخص‌های هوا را نشان می‌دهد افزود: اگر هوا سالم باشد نمایشگر وضعیت سبز و در صورت غیرسالم بودن هوا وضعیت قرمز را نشان می‌دهد که در این صورت وضعیت هشدار بوده و به کمیته اضطرار استان همدان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح از سوی اداره محیط زیست استان حدود ۷۰ میلیون تومان بوده است اضافه کرد: این طرح با مشارکت و همراهی شهرداری ملایر اجرا شد به صورت یک طرح مشارکتی به سرانجام رسید.

جعفری‌نژاد با بیان اینکه افتتاح این نمایشگر می‌تواند در کمک به بحث زیست‌محیطی ملایر داشته باشد تصریح کرد: نمایش این اطلاعات باعث می‌شود تا مردم نسبت به حفظ هوای پاک و محیط زیست کمک بیشتری داشته باشند.

حسین بابایی؛ شهردار ملایر نیز با بیان اینکه شهرداری ملایر در راستای حفظ محیط زیست و مدیریت شهری همکاری لازم را در نصب این دستگاه داشت گفت: میدواریم توانسته باشیم گامی در راستای حفظ محیط زیست شهرستان و فرهنگ سازی بیشتر محیط زیست برداشته باشیم.

در ادامه نیز اولین نمایشگاه عکس حیات وحش شهرستان ملایر با حضور مسسولان محیط زیست افتتاح شد.

رئیس حفاظت محیط زیست ملایر در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۳ خردادماه در سرای فرهنگ و هنر در خیابان شهید رجایی آماده بازدید عموم است.

عباس نجاری با اشاره به اینکه اختتامیه این نمایشگاه در پارک سیفیه و با حضور مسوولان و مردم برگزار می‌شود گفت: برگزاری مسابقه حفظ محیط زیست در رشته‌های مختلف در فضای مجازی، بازدید از مناطق حفاظت شده، دیدار با خانواده شهدای محیط زیست و تقدیر از آن‌ها از مهمترین برنامه‌های هفته محیط زیست در ملایر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار