کد خبر: ۸۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 30 August 2015

    
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني رشت گفت: طي ۵۰ روز گذشته آتش در حدود ۲۴ هكتار زمين و ۱۰۲ اصله درخت را به كام خود فرو برد.

علی مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، افزود: با توجه به هشدارهاي مكرر اين سازمان از طريق رسانه‌ها و نصب بيلبورد و بنر در سطح شهر متاسفانه همچنان با توجه به كاهش ۵۵ درصدي آتش‌سوزي علفزارها در پنج ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل آمارهاي ارسالي تامل برانگيز است.

وی ادامه داد: در پنج ماهه نخست سال گذشته (۱۳۹۳) آتش‌نشانان جهت اطفاي یک هزار و 43 حريق علفزار و جنگل به مناطق مختلف شهر رشت اعزام شدند كه در سال جاري اين تعداد با ۵۵ درصد كاهش به ۴۷۱ مورد رسيده است.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني رشت با بيان اينكه يكي از اهداف سازمان در جهت كاهش حوادث و خسارات ناشي از آن بحث فرهنگ‌سازي و آگاه‌سازي شهروندان است، افزود: در پنج ماهه نخست سال‌جاري آتش‌نشانان هزار و 571 عمليات مهار و اطفاي حريق، حوادث و خدمات ايمني را بر عهده داشتند كه از اين تعداد ۹۳۵ مورد مربوط به مهار و اطفاي حريق بوده كه ۴۷۱ مورد از آن مربوط به آتش‌سوزي علفزارهاست.

هوشياري شهروندان امري ضروري است

مقصودي با اشاره به اينكه يكي از علل آتش‌سوزي منازل مسكوني به آتش كشيده شدن علفزار جهت اصلاح اراضي بوده است، افزود: با توجه به فرارسيدن فصل برداشت محصول برنج و به آتش كشيده شدن ضايعات توسط برخي شهروندان و همچنين غيرقابل كنترل بودن آتش و نهايتا خسارات مادي، هوشياري و آگاهي شهروندان در اين زمينه امري ضروري است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار