کد خبر: ۸۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 30 August 2015


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه موسسات غیرمجاز به بدنه نظام مالی کشور صدمه وارد می‌کنند،گفت: بانک مرکزی و دولت باید به صورت کارشناسی با موسسات مالی غیرمجاز برخورد کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان،ایرج ندیمی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت برخی از موسسات مالی غیرمجاز در کشور،اظهار کرد: فعالیت موسسات مالی غیرمجاز به قیمت رشد تبانی و رانت در کشور تمام می‌شود که این امر هزینه‌های سنگینی برای ما درپی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه باید در برابر قانون مساوی باشند، افزود: گروه‌های سیاسی، فکری و اجتماعی نباید در مقابل قانون احساس برتری داشته باشند و با عنایت به اینگونه مزایا، قانون‌گریزی کنند.

ندیمی گفت: مردم با توجه به روح قانونی که در جمهوری اسلامی قرار دارد به بانک‌ها و موسسات اعتماد می‌کنند اما با فعالیت موسسات مالی غیرمجاز، نسبت به سرمایه‌شان در بانک‌ها احساس نگرانی می‌کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: مردم منابع مالی‌شان را در اختیار بانک قرار می‌دهند؛ پس وظیفه دولت است که از سرمایه مردم حفاظت کند و از همین رو بانک مرکزی و دولت باید به نحو کارشناسی‌شده‌ای با موسسات غیرمجاز برخورد کنند.

وی ادامه داد: رانت و تبانی با فعالیت موسسات غیرمجاز شیوع پیدا می‌کند بنابراین باید همه در برابر قانون یکسان باشند و دولت با ورود قاطع موسسات غیرمجاز را تعطیل کند تا مردم از سرمایه‌گذاری در بانک‌ها ناامید نشوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه موسسات غیرمجاز به بدنه نظام مالی کشور صدمه وارد می‌کنند، یادآورشد: موسسات مالی غیرمجاز باید از مدار بانکی کشور حذف شوند؛ اعتماد مردم به بانک‌ها نباید با موسسات غیرمجاز کمرنگ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار