وجه‌اله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر رونق و توسعه گردشگری در خراسان جنوبی، بیان داشت: باید از صنعت گردشگری در راستای رونق اقتصاد و اشتغال این منطقه استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 30 August 2015

به گزارش تابناک استاندار خراسان جنوبی در دیدار با معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: خراسان جنوبی یک استان محروم است اما نمی‌توان از توان ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی این استان چشم‌پوشی کرد.

استاندار خراسان جنوبی صنایع دستی، تولیدات عشایری و روستایی و دانشگاهی بودن خراسان جنوبی را از مزایای این استان عنوان کرد و گفت: ظرفیت کویر از نقاط قوت استان است که باید در فراهم آوردن اشتغال برای جوانان خراسان جنوبی، توسعه صنعت کویرنوردی را مد نظر داشت.

وی با اشاره به سابقه تاریخی شهرستان بیرجند، اذعان داشت: این شهرستان یکی از مدارس قدیمی را در بافت تاریخی خود دارد که نشان از فرهنگ و علم دوستی مردم این منطقه از دیرباز است.

خدمتگزار تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای آب گرم‌های معدنی،‌ روستاهای هدف گردشگری و مناطق تاریخی و باستانی است که می‌تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در ادامه خاطرنشان کرد : خراسان جنوبی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعت‌گردی فراوانی دارد که این استان را در زمره استان‌های جلودار در کشور قرار داده است.

سمیع‌الله حسینی‌مکارم ضمن ابراز خرسندی از حفظ بافت تاریخی در این منطقه، افزود: مدرسه شوکتیه جزء سه مدرسه نخست ایران است و از ذخایر تاریخی این کشور محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: توسعه صنعت گردشگری و توجه به روستاییان و عشایر از تاکیدات مقام معظم رهبری است و این موضوع همواره مورد توجه رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید قرار داشته و در این راستا اقدامات ارزنده‌ای نیز انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کویر یکی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی است و این استان کمتر برخوردار می‌تواند با داشتن برنامه‌ریزی مناسب و مطلوب از این ظرفیت و توان استفاده و گردشگران خارجی را به خود جذب کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار