رئیسی:
رئیس قوه‌قضائیه گفت: به وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفته‌ام که نظام تولید و توزیع خودرو در کشور نیاز به جراحی دارد.
کد خبر: ۸۴۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 11 May 2020

آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه اظهار کرد: به وزیر پرتلاش صمت هم گفته‌ام، نظام تولید و توزیع خودرو در کشور نیاز به جراحی دارد.

وی ادامه داد: نباید در نحوه فروش خودرو به گونه‌ای عمل کرد که هیزمی بر آتش دلالی باشد. برخوردهای قاطع قضائی با اخلالگران در بازار ارز و خودرو تداوم خواهد داشت اما این برخوردها منجر به اصلاح نظامات نمی‌شود؛ باید نظامات به گونه‌ای اصلاح شود که از درونش اخلال‌گر و رونق دلالی و سوءاستفاده در نیاید.

رئیس قوه‌قضائیه با بیان هم تولیدکننده از این شرایط ناراضی است هم مردم گفت: رونق بورس برای همه نشاط‌آور است اما برای جلوگیری از آفات محتمل و تولید پرونده در آینده، باید مراقبت شود تا نقدینگی به سمت تولید هدایت شود.

رئیسی همچنین اظهار کرد: مبارزه با قاچاق، ایجاد دادگاه‌های تجاری و تثبیت حقوق مالکیت سه خواسته لازم‌الاتباع مقام معظم رهبری از دستگاه قضائی در دیدار با اصحاب تولید بود. رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سازمان یافته در سراسر کشور بالاخص در مناطق بندری در اولویت دستگاه قضاست. صدور آراء متقن و تخصصی در دادگاههای تجاری در تهران و مراکز استان‌ها در آینده نزدیک، تاثیرمستقیم بر بهبود فضای کسب و کار خواهد داشت.

وی ادامه داد: تحکیم و توسعه اسناد رسمی در مقابل اعتبار اسناد عادی، برای تثبیت مالکیت اشخاص، یکی از برنامه‌های اصلی تحولی دستگاه قضائی است که مطالعات آن تا پایان خرداد به پایان خواهد رسید.

رئیس قوه‌قضائیه گفت: تمام تلاش دستگاه قضا در این ایام حفظ سلامت زندانیان و رفع نگرانی از خانواده‌های آنها بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار