کد خبر: ۸۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۲ 29 August 2015
بانک مرکزی به صرافان غیرمجاز، تذکر نهایی را داد. (ایرنا)
صرافی‌های غیرمجاز، عاقبت کاری کردند که بانک مرکزی مجبور به دادن تذکر نهایی شد. همین را می‌خواستید؟ دیدید چی کار کردید؟ هیچ کدام از تحلیلگران اقتصادی فکرش را هم نمی‌کردند که این صرافی‌هاي غیرمجاز، بازی‌شان را تا حدی پیش ببرند كه لج بانک مرکزی تا این حد دربیاید. احتمال می‌رود پس از این تذکر، کار صرافی‌های غیرمجاز یکسره شده و پس از مدتی کوتاه، شاهد انقلابی در حوزه ارز باشیم.

آخرین تذکر بانک مرکزی پیش از این، به موسسه‌های مالی غیرمجاز بود که گفته شد بخش عظیمی از پول مردم کشور عزیزمان ایران را پیش خود دارند. یادم است سر آن ماجرا هم بانک مرکزی آن قدر ناراحت و عصبی شد که در نهایت یک تذکر جدی و کتبی به همه‌شان داد و حتی پس از چند سال، نام یکی دو تا از آن موسسه‌ها را که گفته شد تعدادشان سه رقمی است، افشا کرد. یعنی تا این حد قضیه بیخ پیدا کرد و همین باعث شد بقیه موسسات مالی غیرمجاز هم حساب کار دست‌شان بیاید. البته بعدش کار خاصی نکردند، همین فقط حساب کار دست‌شان آمد که خودش بسیار دردناک و سخت است. یکی از شاهدان عینی خبر می‌دهد رئیس یکی از همین موسسات غیرمجاز، پس از گرفتن تذکر، از جایش بلند شد، به انتهای بانک رفت و یک لیوان آب خورد. یکی از کارمندان نقل می‌کند که «مشخص بود حال خوبی نداره، خودش رفت آب خورد. همیشه به آقا کریم می‌گفت براش بیاره.»

اساسا کار غیرمجاز، کار خوبی نیست، به خصوص در حوزه اقتصادی. شما خودتان طاقتش را دارید کاری کنید که تذکر بگیرید؟ من که رویم نمی‌شود. حاضرم از خدمت‌رسانی به مردم کشور عزیزم ایران منفصل شوم، ولی تذکر نگیرم. وای اصلا فکرش را که می‌کنم دو تا انگشت کوچک پای راستم به هم می‌چسبند که این خیلی درد دارد.

یک سوالی هم برایم پیش آمده؛ تفاوت صرافی‌های مجاز با غیرمجاز چیست؟ مثلا مجازها پول نو می‌دهند؟ دلارشان ارزان‌تر است؟ کولر دارند؟ صرافانش روی فرم‌ترند؟ چه جوری است؟ بعد مگر نگفتند مشکل اصلی بازار ارز، قیمت‌های کاذبی است که توسط صرافان خیابانی تعیین می‌شود؟ چرا به آنها تذکر نمی‌دهند؟ کافی است رئیس بانک مرکزی لب به تذکردادن تر کند و یک تذکر درست و حسابی نثار آنان کند تا بساط‌شان برای همیشه برچیده شود. امیدوارم این صراف‌ها و آن غیرمجازها و کلا همه آدم‌های بد، بدانند درصورت ادامه دادن به انجام فعل زشت‎شان، تذکر خواهند گرفت. وای از آن روز. وای.. ‌
امضا: چرت‌نويس‌
منبع: روزنامه قانون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار