کد خبر: ۸۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 27 August 2015
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیاز است که در عرصه‌های بین المللی در زمینه مبارزه با دزدان دریایی تصمیم جدی گرفته شود، قانون درستی در این زمینه وجود ندارد و اگر افراد در هر کشوری گرفتار شوند تنها هزینه‌ای برای آن‌ها در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، امیر دریادار غلامرضا خادم‌بی‌غم در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده و قدرتمند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین المللی، اظهار داشت:کشتی‌های نفتکش و تجاری ما امروز در آب‌های مهم رفت و آمد می‌کنند و در این حوزه امکان خطراتی وجود دارد و برای رفت آمد کشتی‌ها در آب‌های بین المللی و حفظ و حراست از آن‌ها، نیروی دریایی حضور محکمی را دارد.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش برای حفاظت از کشتی‌ها در نقاط تهدید به صورت مستمر و فعال حضور دارد، افزود: نیروی دریایی از سال 88 تاکنون ماموریت را به صورت مستمر انجام می‌دهد و دستاوردهای بسیار مهمی در این حوزه داشته‌ایم.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور نیروی دریایی در بنادر مختلف جهان افزود: نیروی دریایی در جهت ایجاد روابط دوستانه با کشورهای هدف انجام وظیفه می‌کند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: نیروی دریایی یک نیروی  سیاسی، نظامی، علمی و بین المللی است  و هرکدام از واژه‌هایی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند دنیایی از ماموریت و وظیفه را در خود جای داده است.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی از تکنولوژی بسیار پیشرفته برخوردار است و از آن به‌عنوان یک نیروی تجهیزات محور یاد می‌شود، تصریح کرد: در فضای بین المللی باید تجهیزات در حد استانداردهای بین المللی باشد و ناو دماوند و جماران نمونه‌ای از این فناوری‌ها هستند که برای ساخت آن‌ها از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تخصصی بهره گرفته شده است و با تجربه و تخصص نیروهای مسلح ما توانستیم به بسیاری از تجهیزات دست پیدا کنیم و امروز نیروی دریایی یک نیروی تخصصی و علمی است.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: تا امروز تا دورترین نقطه ایران نیروی دریایی به‌عنوان یک نیرویی که می‌تواند اثر گذار باشد در آبادانی منطقه به‌عنوان علمدار این حرکت حضور داشته است.
وی تصریح کرد: با پای کار آمدن دولت امروز سواحل مکران که مناطق بسیار محرومی بودند، شاهد تغییرات بسیار عمده‌ای شده است و همه تلاش می‌کنند تا این مناطق را آباد کنند تا از گنجی که در این مناطق نهفته بهره لازم را ببریم.
امیر دریادار خادم‌بی‌غم با بیان اینکه راه توسعه کشور از راه دریا است تصریح کرد: نیاز است با همکاری دولت این مناطق را آباد سازیم تا شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر کشور شویم و این نقش نیروی دریایی در بعد اقتصادی را نشان می‌دهد.
وی با با اشاره به اینکه خطر دزدان دریایی کشتی‌ها را تهدید می‌کنند افزود: اگر نیروی دریایی و حضور فعال آن در دریا نباشد، ضرر و زیان عظیمی به اقتصاد کشور وارد می‌کنند و همان طور که در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی توانست از بنادر و آب و راه‌های اقتصادی حفاظت کند، همان ماموریت امروز در حال انجام است.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش  تاکید کرد: در خلیج عدن چند کشور دنیا نیروهای خود را به این منطقه اعزام کرده‌اند و ما همیشه همکاری را به هم نوع دنبال می‌کنیم  و در زمانی که  کشتی‌های خارجی  نیاز به کمک داشتند و تهدید شده بودند به آنها کمک کردیم  و بیش از 2500 کشتی را از این مناطق عبور دادیم و در برخی موارد، درگیری مسلحانه مستقیم با دزدان دریایی داشتیم.
خادم بی‌غم افزود: در ارتباط با کشتی‌های خارجی دزدان دریایی تعدادی آن‌ها را گرفته بودند و نیروهایی ما با عملیاتی که داشتند آن‌ها را باز پس گرفتند.
وی با بیان اینکه دزدان دریایی در آب‌های آزاد حضور دارند و از هر فرصتی برای حمله به کشتی‌ها استفاده می‌کنند تصریح کرد:  نیروی دریایی ما با قدرت اجازه نداده است که آسیبی به کشتی‌های تجاریمان برسد و امروز حضور ناوهای دریایی ایران و ناوهای بین المللی عرصه را برای دزدان دریایی سخت کرده است.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش  خاطرنشان کرد: نیاز است که در عرصه‌های بین المللی در زمینه مبارزه با دزدان دریایی تصمیم جدی گرفته شود، قانون درستی در این زمینه وجود ندارد و اگر افراد در هر کشوری گرفتار شوند تنها هزینه‌ای برای آن‌ها در پی خواهد داشت، بنابراین نیاز است در فضای بین المللی در این زمینه تصمیم گیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار