منصور ستوده با بیان اینکه تاکنون ۴۰۱ میلیمتر بارش در استان داشتیم اظهار کرد: این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان بارش ۵۷۱ میلیمتر بود هرچند نسبت به بلندمدت ۲۷۴ میلیمتر بارش صورت گرفته که افزایش چشمگیری دارد.
کد خبر: ۸۳۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 11 April 2020
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: همه سد‌های استان در حال سرریز هستند و تاکنون گزارشی از طغیان رودخانه‌ها نداشتیم.

به گزارش فارس، ستوده از سرریز شدن سد اکباتان از روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: سد اکباتان هم اکنون ۳۵ میلیون متر مکعب آب دارد و ورودی آن ۱۵ میلیون متر مکعب است.

وی سرریز سد اکباتان را ۷ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۷ هزار لیتر در ثانیه آب از سد خارج می‌شود که به سمت آبشینه حرکت می‌کند هرچند در مسیر چندین روستا از آب آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان از سرریز شدن سد سرابی خبر داد و گفت: در حال حاضر این سد ۹ میلیون متر مکعب آب دارد، سه متر مکعب ورودی داشته و همان میزان نیز از سد خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سد شیرین‌سو ۴ هزار و ۳۴۰ لیتر آب دارد خاطرنشان کرد: سد شیرین‌سو ۳ هزار لیتر در ثانیه ورودی دارد، ۲ هزار لیتر در ثانیه خروجی داشته و اکنون سرریز کرده است.

ستوده با بیان اینکه سد کلان ۴۲ میلیون متر مکعب آب دارد افزود: این سد به علت اینکه از قبل دریچه‌های آن برای خروج آب باز شده بود، سرریز ندارد و اکنون ۱۰ متر مکعب خروجی و ۱۱ متر مکعب ورودی آن است.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۴۰۱ میلیمتر بارش در استان داشتیم اظهار کرد: این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان بارش ۵۷۱ میلیمتر بود هرچند نسبت به بلندمدت ۲۷۴ میلیمتر بارش صورت گرفته که افزایش چشمگیری دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان در پایان از خطر طغیان رودخانه‌ها و استقرار در کنار آن‌ها خبر داد و گفت: افراد اکیداً از رفتن به کنار رودخانه‌ها خودداری کنند، زیرا دیواره‌های رودخانه به علت بارندگی سست شده و احتمال ریزش وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار