رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از ایجاد انجمن پیشبرد صنعت با دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 26 August 2015
به گزارش تابناک تبریز، مسعود شفیعی در نخستین کنفرانس ملی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برگزاری چنین نشست هایی باید اثر بخش باشند و باید گفت این کنفرانس تنها برای قشر خاصی برگزار نمی شود و امیدواریم حاصل برگزاری این کنفرانس برای کشور مفید واقع شود.

وی از ایجاد و راه اندازی انجمن پیشبرد صنعت با دانشگاه نیز خبر داد و افزود: ما با حضور در دو کنگره ای که یکی از این کنگره ها در ژاپن برگزار شد، تجارب مختلف کسب شده از آن را جمع بندی کرده و با ایجاد این انجمن می خواهیم تجارب خود را برای پیشبرد صنعت و دانشگاه بکار گیریم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما صنعت و دانشگاه متولی ندارد، افزود: در یک دهه گذشته آموزش عالی کشور به علوم و تحقیقات و فناوری تغییر نام داد و در بخش های علوم و تحقبقات قرار بود که ارتباط صنعت و دانشگاه نیز در مجموع قعالیت ها باشد اما این امر به معنی واقعی انجام نشد.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تاکنون برای گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه ۱۰ عنوان تعریف کرده است که برای تحقق هر یک کنفرانس و سمینارهایی برگزار می کند و نخستین سمینار این دانشگاه در ارومیه با موضوع برق صنعتی برگزار شده است و هفته گذشته نیز کنگره ای در گرگان با محور گردشگری برگزار شد و نخستین کنفرانس بودجه ریزی بر مبنای عملکرد نیز سومین برنامه دانشگاه فنی و حرفه ای در آذربایجان شرقی است.

شفیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارتباط میان صنعت و دانشگاه را در دانشکده فنی و حرفه ای شاهد هستیم و قرار است در سطح کشور نیز یک سازمان غیر دولتی مردم نهادی را با عنوان ارتباط صنعت با دانشگاه ایجاد و راه اندازی کنیم و دفتر آذرباجیان شرقی نیز در این استان افتتاح خواهد شد.

وی همچنین در ادامه گفت: بر اساس گزارش های اعلام شده علاقه مندان زیادی در بحث بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در نخستین کنفرانس ملی این حوزه شرکت کرده اند و امیدواریم این همایش در سطح عالی و با کیفیت برگزار شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای تنها دانشگاه دولتی تقاضا محور است، اظهار داشت: این دانشگاه نیروهای خود را بر مبنای صنعت آموزش و پرورش قرار داده است چرا که به گفته مقام معظم رهبری کشور نیاز به نیروهای کارآمد دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش های اعلام شده بیش از ۷۰ درصد نیروهای فارغ التحصیل دانشکده فنی و حرفه ای کشور کارآمد یوده و این مجموعه دانشگاهی کارآفرین است و روز به روز پیشرفت می کند.

شفیعی ادامه داد: در حال حاضر دانشکده فنی و حرفه ای نیاز به هیئت علمی دارد چون اکثر اساتید آن دبیر و مدرس آموزش و پرورش هستند که ضرورت دارد این افراد تبدیل به هیئت علمی شوند، اما با این وجود وزارت علوم و تحقیقات فرایند طولانی برای تبدیل وضعیت اساتید از دبیر و مدرس به درجه هیئت علمی دارد و از وزارت علوم و تحقیقات خواستار مشخص کردن تبدیل وضعیت این افراد به هیئت علمی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار