آمدن کرونا در کنار تهدیداتی که دارد این روزها فرصتی شده برای باهم بودن هرچه بیشتر اعضای خانواده و این خانه نشینی اعضای خانواده فرصتی برای مادران فراهم کرده تا کارهای خانه تکانی را با سرعت بیشتر و با کمک همه اعضای خانواده انجام دهند
کد خبر: ۸۲۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 02 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر مرتضی صائب متخصص ارتوپدی ، با بیان اینکه انجام کارهای خانه تکانی به تنهایی امکان پذیر نیست، گفت: این روزها که خیلی ها به خاطر کرونا خانه نشین شده‌‍اند، فرصت مناسبی است تا همه با هم در انجام کارهای خانه تکانی مشارکت داشته باشند.

وی افزود: زنان عمدتا در طول سال کمتر تحرک داشته و انجام فشرده کارهای خانه تکانی، آن هم به تنهایی می‌تواند برای آنها بسیار آسیب رسان باشد، بنابراین همه اعضای خانواده باید در انجام این کارها همکاری داشته باشند.

صائب بر زمان بندی کارهای خانه تکانی تاکید کرد وافزود: انجام یک نفس کارهای خانه تکانی می‌تواند آسیب مفاصل و عضلات را به دنبال داشته باشد، چرا که بدن آمادگی لازم را برای حجم کار زیاد ندارد.

وی افزود: توصیه می‌شود بسته به توان جسمی، کارهای خانه تکانی در طول چند روز و با مشارکت همه اعضای خانواده انجام شود.

این متخصص ارتوپدی در خصوص بلند کردن اجسام سنگین هم در طول مدت خانه تکانی هشدار داد و افزود: اجسام سنگین حتما باید با کمک چند نفر بلند شود و زنان باید تحت هیچ شرایطی اجسام سنگین را به تنهایی بلند نکنند، چرا که این امر می تواند آسیب دیسک و عضلات کمر را برای آنها به همراه داشته باشد.

وی همچنین نسبت به شستن فرش به تنهایی هشدار داد و افزود: ترجیحا شستن فرش باید به قالیشویی سپرده شود، اما اگر افراد بر انجام این کار اصرار دارند باید چند نفر در شستن فرش همکاری داشته و هیچ وقت این‌کار توسط یک یا دو نفر انجام نشود.

صائب همچنین با تاکید بر لزوم مراقبت های ایمنی در خصوص بالارفتن از پله و پاک کردن پنجره و نصب پرده گفت: توصیه می شود این کار توسط افراد سبک وزن و جوان و با رعایت نکات ایمنی انجام شود.

وی همچنین در خصوص استفاده از مواد شوینده در محیط هایی با کف سرامیک هشدار داد وافزود: بارها موارد شکستگی دست و پا را بر اثر لیزخوردن افراد در چنین محیط هایی شاهد بوده ایم و افراد باید در این زمینه دقت کافی داشته باشند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار