مسلمانان اهل تسنن جنوب فارس همگام با دیگر مسلمانان جهان مهیای برگزاری جشن میلاد پیامبر و هفته وحدت می‌شوند.
کد خبر: ۷۹۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 09 November 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسلمانان اهل سنت فارس با وحدت و همبستگی از نخستین روز‌های ماه ربیع الاول با آذین بندی و چراغانی معابرعمومی، میدان‌ها وخیابان‌ها، اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد مهیای جشن‌های میلاد فخر عالم کائنات حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت شده اند.
شهر‌های خنج و اوز که به خاطر وحدت و همدلی اهل تسنن و تشیع از دیرباز به عنوان نماد و الگو در کشور شناخته شده، همه ساله در شب ۱۲ ربیع الاول آغاز گر جشن‌های میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت هستند.
امسال نیز در آستانه ۱۲ ربیع الاول شهر‌های جنوب فارس مهیای برگزاری این آیین بزرگ مذهبی هستند.
اماکن مذهبی، بازار و معابر عمومی در شهرستان‌های خنج و اوز و دیگر مناطق سنی نشین جنوب فارس آذین بندی و چراغانی شده و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم با حضور در مساجد و محافل عمومی به مولود خوانی، جشن و سرور و شادمانی می‌پردازند.
مسلمانان اهل تسنن و تشیع شهرستان‌های خنج و اوز بیش از هر زمان دیگر، در جشن میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) به عنوان برادران ایمانی در کنار همدیگر قرار می‌گیرند تا وحدت، همبستگی و همدلی میان مسلمانان را به جهانیان نشان دهند.
اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی وهنری، برپایی نمایشگاه، همایش و گردهمایی‌ها و برنامه‌های مختلف ورزشی از دیگر برنامه‌ها در هفته وحدت است.
در نظام جمهوری اسلامی در ابتکاری ماندگار از معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) برای اینکه روایات مختلف درباره روز ولادت پیامبر (ص) به عامل وحدت بخشی میان مسلمان تبدیل شود، از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول هفته وحدت نامگذاری شده است.

برچسب ها: فارس ، جشن ، هفته وحدت ، جشن وحدت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار