استاندار یزد با اشاره به اینکه خط سوم انتقال آب یزد از خلیج فارس به یزد در حال انجام است گفت: تا پایان امسال ۲۰ میلیون مترمکعب آب این خط به یزد می‌رسد.
کد خبر: ۷۷۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 01 September 2019

محمدعلی طالبی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهیدان دولت اظهار داشت: هفته دولت تجسم عین همدلی و همگامی دولتمردان و مردم است.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد تعامل بسیار خوبی بین مسئولان، مردم و بخش های مختلف جامعه وجود دارد گفت: ثمره این همدلی، آرامشی است که در بخش های مختلف جامعه یزد وجود دارد.

استاندار یزد اظهار امیدواری کرد که از این آزامش بتوان در جهت رفع مشکلات مردم و به ویژه توجه به حوزه معیشت و مشکلات اقتصادی مردم قدم‌هایی را برداشت.

طالبی با بیان اینکه هفته دولت امسال مصادف با برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در یزد بود گفت: این اجلاس بی‌نظیر‌ترین اجلاس و همایش یزد بود که با حضور 700 نفر پیرغلام از سراسر کشور و 28 کشور دنیا برگزار شد.

وی تصریح کرد: امیدوارم از فضایی که در این اجلاس به وجود آمد، بتوانیم ماه محرم را به صورت بسیار باشکوه‌تر از گذشته در استان یزد داشته باشیم و نمایشی عظیم از شور و شعور حسینی را به همه ایران ارائه دهیم.

استاندار یزد در ارتباط با دستاوردهای استان در یک سال گذشته خاطرنشان کرد: در حوزه آب، سال گذشته بارها خط لوله آب یزد مورد تعرض قرار می گرفت ولی امروز امنیت کامل برقرار است و ما بالاترین میزان سهمیه خودمان از آب انتقالی را در حال آوردن به یزد هستیم.

طالبی با بیان اینکه خط دوم انقلاب آب تصویب شد و انشاالله با ابلاغ آن کار اجرایی انتقال از سرشاخه های کوه های زاگرس آغاز می شود گفت: خط سوم انتقال آب از خلیج فارس در حال اجرا است و تا پایان سال انشاالله 20 میلیون متر مکعب آب این خط به یزد می رسد.

وی افزود: علاوه بر این خط چهارم انتقال هم با 250 میلیون متر مکعب آب از دریای عمان به یزد اختصاص داده شده و در حال انجام کارهای مطالعاتی آن هستیم و عملیات اجرایی آن را تا پایان امسال که نیاز آبی استان یزد را تا سال‌های سال تامین می‌کند آغاز کنیم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه در بخش اقتصادی اولویت بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام اشتغال‌زایی استان گذاشته شده گفت: با توجه به اولویت‌هایی که در بخش اشتغال وجود داشت، تسهیلات و حمایت‌ها را به سمت ایجاد اشتغال برای نیروهای تحصیل کرده بومی و مدیریت مهاجرت در استان یزد هدایت کردیم.

طالبی با باین اینکه عدم مدیریت مهاجرت سبب شد که نرخ بیکاری یزدی‌ها به بالای 15 درصد هم برسد اما در طول چند ماه گذشته با فعالیت‌های صورت گرفته، این عدد به 12 و هشت دهم درصد کاهش پیدا کرد اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم، نرخ بیکاری را تا پایان سال آینده به زیر 10 درصد برسانیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار