رئیس اتحادیه کیف و کفش یزد مطرح کرد؛
رئیس اتحادیه کیف و کفش یزد گفت: کیف و کفش به فراوانی در بازار یزد وجود دارد اما قیمت‌ها نسبت به سال گذشته با افزایش دو برابری مواجه است.
کد خبر: ۷۷۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ 01 September 2019

به گزارش تابناک یزد،  وجود اینکه مدت زمان زیادی تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی نمانده است اما با وجود افزایش چندین برابری قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید خانواده‌ها، بر خلاف سال‌های گذشته رونق خاصی در بازار کیف و کفش یزد مشاهده نمی‌شود.

محمدحسن مسلم یزدی با اشاره به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی در خصوص بازار کیف و کفش یزد گفت: اکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل بازار کیف و کفش رونقی ندارد، خرید مردم بسیار کم شده و کسبه از این وضع ناراضی هستند که کاهش قدرت خرید مردم و مسافرت در این فصل در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه کیف و کفش در بازار وجود ندارد، افزود: کیف و کفش موجود در بازار یزد از استان‌های تهران، تبریز، مشهد و قم تامین می‌شود واجناس به فراوانی در بازار وجود دارد عرضه می‌شود اما قیمت‌ها نسبت به سال گذشته با افزایش دو برابری مواجه است.

فعالیت یک هزار واحد صنفی کیف و کفش در یزد

رئیس اتحادیه کیف و کفش یزد با بیان اینکه تقریبا یک هزار واحد صنفی در یزد در زمینه خرید و فروش کیف و کفش فعال هستند، عنوان کرد: این تعداد شامل 400 واحد کفش فروش، 400 واحد وسایل ورزشی که در فروش کیف و کفش فعال هستند و 200 واحد پوشاکی هستند که در این زمینه کیف و کفش فعال هستند.

وی با بیان اینکه اکثر اجناس موجود در بازار تولید ملی است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی عرضه اجناس خارجی صرفه اقتصادی ندارد و اجناس ایرانی موجود از کیفیت خوبی برخوردار است و کیفیت آنها با توجه به قیمت و قدرت خرید مردم متفاوت است.

مجوزدار بودن بیش از 95 درصد واحدهای صنفی کیف و کفش

مسلم یزدی با بیان اینکه بیش از 95 درصد از واحدهای صنفی فعال کیف و کفش مجوزدار هستند، تصریح کرد: فعالیت شرکت‌های تعاونی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شب بازارها، جمعه بازارها و از این قبیل موارد معضل بزرگی برای کسبه و واحدهای صنفی شده است و آنها را متضرر کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در رسانه‌ها و صدا و سیما نیز تبلیغات اجناسی مانند کفش با قیمتی بسیار بالاتر از بازار صورت می‌گیرد و مردم نیز بدون اینکه اطلاعی از قیمت واقعی داشته باشند فریب این تبلیغات را می‌خورند و خرید می‌کنند و کسبه نیز با توجه به هزینه‌هایی که وجود دارد و رکودی که در بازار به وجود می‌آید ضرر زیادی را متحمل می‌شوند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش یزد همچنین از عرضه کیف و کفش در فروشگاه‌های بزرگ و برند با قیمتی بسیار بالا خبر داد و افزود: متاسفانه هیچ نظارتی بر این فروشگاه‌ها نیست و در حالی که مغازه دار تنها می‌تواند اجناس را با 22 درصد سود به فروش برساند اما این فروشگاه‌ها تا دو برابر قیمت نیز اقدام به فروش می‌کنند.

فروشگاه‌های بزرگ و تخفیف‌های فوق العاده بلای جان کسبه یزدی 

مسلم یزدی با اشاره به تبلیغات فروشگاه‌ها در زمینه تخفیف فوق العاده در سطح شهر یزد اضافه کرد: برخی از این فروشگاه‌ها نیز که همیشه اجناس را با قیمت بالا عرضه می‌کنند برای بازه زمانی خاصی اجناس را با تخفیف فوق العاده عرضه و کسبه را با معضل و مشکل بزرگ مواجه می‌کنند چرا که باید اینقدر سود از فروش تاکنون کسب کرده باشند تا بتوانند اجناس را با تخفیف‌هایی مانند 50 درصد به فروش برسانند.

وی با اشاره به صدور مجوز بدون نیاز سنجی در شهر تصریح کرد: اکنون امکان صدور دو مجوز صنفی برای هر مغازه‌دار وجود دارد که شاید برای کلان شهرها تاثیری نداشته باشد و اقدام مناسبی به نظر برسد اما برای شهرهای کوچک مانند یزد کسبه را دچار مشکل کرده است، همچنین برای شهر یزد با 600 هزار جمعیت 35 هزار واحد صنفی وجود دارد که بیش از نیاز مردم است.

مسلم یزدی تامین نشدن مواد اولیه تولیدکننده‌های کیف و کفش به قیمت ارز دولتی، وجود فشار مالیاتی بر واحدهای صنفی و بهره‌های بالا در ارائه تسهیلات بانکی را از دیگر مشکلاتی خواند که واحدهای صنفی و کسبه با آن مواجه هستند.

وی با تاکید به نظارت بر قیمت عرضه کیف و کفش در بازار یزد گفت: بازرسان اتاق اصناف و سازمان صنعت معدن تجارت بر بازار نظارت دارند و صورتی که شکایتی در مورد قیمت‌ها گزارش شود، این شکایت به اتحادیه ارجاع داده می‌شود و در صورتی که موضوع در اتحادیه حل نشود شکایت به تعزیرات اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار