رییس سازمان پارک علم فن آوری استان اردبیل از تجاری شدن کشاورزی این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵ 12 August 2015

به گزارش ایرنا، عبدالقیوم قلی پوری روز چهارشنبه در شورای تحقیقات جهاد کشاورزی استان افزود: مهم ترین بخش زنجیره تولید دانش بنیان است و اساسی ترین تعامل ما با کشاورزی و تحقیقات خواهد بود.

وی گفت: در بحث دانش بنیان پنج حلقه علمی و اساسی شامل تولید علم ، فن آوری معادل کاربردی کردن علم ، تجاری سازی ، تولید انبوه و بازاریابی وجود دارد که در زمینه کشاورزی تمام این پنج حلقه باید به صورت اساسی بکار گرفته شود.
قلی پوری با اشاره به این که در عصر حاضر نگرانی های مردم در زندگی اجتماعی بیشتر شده اظهار کرد: با کاربردی کردن دانش دیگر برای بشر نگرانی هایی وجود نخواهد داشت و این کاربردی کردن علم همان فن آوری است و زمینه کاربردی آن با ایجاد مراکز رشد با اهداف تبدیل ایده به پدیده و به محصول و خدمات قابل ارائه است.
او گفت: در تولید محصولات کشاورزی با تجاری سازی آن بحران محدودیت در تولید و رکود اقتصادی مرتفع شده و باید تلاش کنیم کشاورز در سطح ملی ، منطقه ای و بین المللی به صورت تاجر حرفه ای شناخته شود و در بحث بازاریابی نیز که با ضعف های متعددی روبرو هستیم به ذهن مشتری وارد شویم و مهم تر از آن در ذهن مشتری ماندگار شویم.
او همچنین افزود: پس از تاسیس سازمان پارک علم فناوری استان موافقت نامه های کاربردی با جهاد کشاورزی استان منعقد شد که خروجی های کارساز آن به تقویت کشاورزان استان خواهد انجامید.
وی گفت: چند سالی است موضوع سیب زمینی در محافل اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی بیشتر از سایر موضوعات مطرح می شود که در این زمینه هم با تشریک مساعی دستگاه های ذیربط برند سازی کنیم ، وقتی که با برند استاندارد وارد عرصه اقتصاد بین المللی شد دیگر جای نگرانی در عرضه آن وجود نخواهد داشت کما این که تا محصول سیب زمینی استان برداشت و عرضه شود سیب زمینی دیگر استان ها وارد اردبیل شده و یا دیگر مراکز خرید زودتر از این استان اقدام کرده و سیب زمینی های خود را روانه بازار می کنند که در صورت ارائه برند اقتصادی برای عرضه آن در بازارهای جهانی که بازار هدف است با مشکلی روبرو نخواهیم شد.

انتهای پیام /
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار