رئیس شورای شهر یزد:
رئیس شورای شهر یزد با اشاره به انتخاب شهردار جدید و پایان بلاتکلیفی شهرداری یزد گفت: برای تایید صلاحیت شهردار منتخب در وزارت کشور رایزنی شده است.
کد خبر: ۷۵۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 03 June 2019

غلامعلی سفید با اشاره به رایزنی و هماهنگی های انجام شده برای انتخاب شهردار یزد اظهار داشت: درباره گزینه منتخب شورای شهر و شرایط احراز شهردار جدید کاملا با وزارت کشور هماهنگ هستیم.

وی با اشاره به روند طولانی و اتفاقات رخ داده درباره بلاتکلیفی شهر یزد و عدم احراز صلاحیت گزینه های منتخب شورای شهر در این خصوص ادامه داد: در مورد انتخاب آقای عزیزی به عنوان شهردار یزد کاملا با وزارت کشور هماهنگی به عمل آمده و امیدواریم در همین هفته حکم شهردار جدید صادر و ابلاغ شود.

رئیس شورای شهر یزد اضافه کرد: در رابطه با معرفی گزینه پیشنهادی شورا برای شهرداری، با وزارت کشور صحبت کرده ام که معاون وزارت کشور نیز در این زمینه از رایزنی با وزیر کشور و هماهنگی با وزارت اطلاعات خبر داده است.

وی با بیان اینکه هشت ماه از رفتن جمالی نژاد گذشت و شورا در این مدت به وظایف خود در چارچوب قانون عمل کرد اظهار داشت: استاندار یزد نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و با وزارت اطلاعات و کشور صحبت های لازم شده است که به نظر می آید مشکلی وجود نداشته باشد.

سفید با بیان اینکه تمام مدارک مورد نیاز برای تصدی پست شهرداری از سوی شورا به وزارت کشور ارسال شده است عنوان کرد: وزارت کشور در این زمینه قول داده تا حکم شهردار منتخب را هرچه سریعتر صادر کند.

هشت ماه از رفتن جمالی نژاد به وزارت کشور می گذرد و شورای شهر در این مدت سه گزینه خود را به وزارت کشور معرفی کرد که دو گزینه به تایید این وزارتخانه نرسید و گزینه سوم نیز خودش زودتر از صدور حکم استعفا داد.

مجتبی فرهمند، سیدمحمدرضا سیدحسینی به دلیل طولانی شدن روند احراز صلاحیت از سوی وزارت کشور ناچار به انصراف از پذیرش سمت شهردار یزد شدند و داور نظری اردبیلی نیز که حکم شهرداری وی از سوی وزیر کشور صادر شد با استعفا از این سمت کناره گیری کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر یزد نیز روز شنبه 12 خرداد با پذیرش استعفای داور نظری اردبیلی، جمال الدین عزیزی بندرآبادی را به عنوان پنجمین شهردار شورای پنجم به وزرات کشور معرفی کردند و اینک شهر یزد در انتظار تایید صلاحیت گزینه منتخب شورای شهر است.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار