رییس بهزیستی میبد:
رئیس هیئت مدیره جامعه نابینایان میبد گفت: اشتغال و مسکن دو مشکل اساسی نابینایان میبد است
کد خبر: ۷۵۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 03 June 2019

حسین برزگر رئیس هیئت مدیره جامعه نابینایان میبد گفت: جامعه نابینایان میبد که با هدف خدمت رسانی به افراد نابینا و یا کم بینا از سال ۸۹ شروع به فعالیت کرده است درحال حاضر حدود ۲۰۰ نفر عضو دارد.

برزگر افزود: برنامه‌های فرهنگی، قرآن و آموزشی و برگزاری مراسم و اردو‌های داخل استانی از برنامه‌هایی است که هرساله برای نابینایان انجام می‌گیرد.

برزگر اشتغال و مسکن را ازمشکلات عمده نابینایان درشهرستان میبد عنوان کرد و گفت: از آنجا که از نقاط مختلف کشور هم نابینایان درشهرستان میبد سکونت دارند این افراد دربحث اشتغال و مسکن با مشکل مواجه اند.

وی افزود: درتردد افراد نابینا درسطح شهر هم مشکل داریم و پیاده روها، بانک‌ها و ادارات دولتی مناسب سازی نشده است.

سیدمحسن فلاح رئیس اداره بهزیستی میبد هم گفت: درحال حاضر ۲۵۰ نابینا و یا کم بینا زیر پوشش اداره بهزیستی قرار دارند.

سیدمحسن فلاح با بیان اینکه نابینایان براساس مشاوره شغلی که انجام می‌شود در جایگاه‌های اپراتور تلفن ادارات و شرکت‌ها و یا کار‌های ساده به کارگرفته می‌شوندافزود: درحال حاضر بین ۵۰ تا ۶۰ نفر از نابینایان میبدی مشغول کارهستند و ۵۰ نفر هم وضعیتشان درحال پیگیری است.

فلاح افزود: دربحث توانبخشی سعی کردیم که درمواردی که نابینایان نیاز به توانبخشی دارند کمک کنیم و همچنین در موضوع درمان، جهیزیه و ازدواج هم کمک شدند.

وی برگزاری اردو‌های زیارتی و سیاحتی، اشتغال، اوقات فراغت و قرآنی را از برنامه‌های این اداره برای جامعه نابینایان برشمرد و گفت:خوشبختانه جامعه نابینایان میبد درمسابقات قرآنی خوب درخشیدند و همواره رتبه‌های نخست استان را از آن خود می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار