معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد: کمیته امداد برای سهولت در پرداخت فطریه و کفاره مردم استان یزد کد دستوری # 035*8877* را در نظر گرفته است.
کد خبر: ۷۵۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ 02 June 2019

غلامرضا مشعل چی ، با اشاره به رویکرد این نهاد برای بهره‌گیری از شیوه‌های نوین الکترونیکی در دریافت کمک‌های مردمی به‌صورت غیرحضوری گفت: کمیته امداد برای سهولت در پرداخت فطریه و کفاره مردم استان یزد ، کد دستوری # 035*8877* تلفن همراه را در نظر گرفته است.پرداخت آسان فطریه و کفاره

وی افزود : شهروندان نیکوکار می‌توانند پس از واردکردن کد دستوری و انتخاب شماره 5 ، با عنوان طرح‌های ویژه به صفحه بعد هدایت‌شده و مجدداً با انتخاب عدد 5 که مربوط به زکات است، گزینه موردنظر خود را از میان زکات فطریه عام ، زکات فطریه سادات ، کفاره عمد و کفاره غیر عمد انتخاب و مبلغ موردنظر را وارد و نسبت به پرداخت اقدام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت : تمامی کمک‌های حاصل از زکات فطریه و کفاره ، طبق نیت نیکوکاران برای فقرا و مساکین همان منطقه هزینه می‌شود.

وی با اشاره به روش‌های پرداخت فطریه و کفاره گفت: علاوه بر پرداخت فطریه و کفاره ، از طریق روش‌های دیگری ازجمله مراجعه حضوری به دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد در سطح شهر، پایگاه اینترنتی emdad.ir، سامانه نیکوکاری (رایگان)096887 و بخش نیکوکاری برنامه‌های کاربردی گوشی‌های همراه نیز در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه مردم خیر و نیکوکار استان یزد ، پارسال 997 میلیون تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند، افزود : ازاین میزان 482 میلیون تومان از کمک‌های اهدایی در قالب زکات فطریه عام و سادات، 515 میلیون تومان کفاره عمد و غیر عمد بود.

مشعل چی گفت: فطریه جمع‌آوری‌شده برای کمک‌هزینه معیشت ، رفع سوءتغذیه کودکان ، کمک‌هزینه تحصیلی ، درمان ، جهیزیه، مسکن فقرا و مساکین هزینه می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بیان کرد: 900 پایگاه در سطح شهر، مساجد، پایگاه‌های بسیج ، مراکز نیکوکاری، شورای زکات روستاها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری نسبت به دریافت فطریه و کفاره مردم استان در دو روز عید فطر اقدام می‌کند.

وی افزود: میزان زکات فطریه در شهر یزد برای هر نفر 9 هزار تومان ، کفاره غیر عمد برای هرروز سه هزار تومان و کفاره عمد برای هرروز 180 هزار تومان در نظر گرفته‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار