معاون ريیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور در نشست با نماينده و شهردار بافق، دستورات مهمی در حوزه‌های مرمت و احیا بافت تاریخی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان صادر كرد.
کد خبر: ۷۵۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 02 June 2019

«علی اصغر مونسان» رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري کشور در نشست مشترکی که با نماینده مردم بافق در مجلس شوراي اسلامي، شهردار اين شهر و مدیران سازمان در حوزه‌های مرمت و احیاء، سرمایه‌گذاری و مشارکت و موزه‌ها برگزار شد، به اهمیت و جایگاه سرمایه ارزشمند آثار و ابنیه تاریخی و لزوم حفظ آن برای نسل‌های آینده تاكيد كرد.

وي اظهار کرد: اهمیت اين موضوع به واسطه توجه ویژه و تسریع در احیای مرمت و بازآفرینی در بافت تاریخی بافق از جمله محور تاریخی خان، محور و بازار تاریخی حاشیه خیابان مهدیه تا امامزاده عبدالله(ع)، خانه‌های تاریخی و ساخت طرح بزرگ تفریحی فرهنگی و گردشگری باغ ایرانی، تصمیمات و دستورهای ارزشمندی صادر کرد.

«محمدرضا صباغیان» نماینده مردم شهرستان بافق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با ارائه فعالیت‌های انجام شده در این حوزه، بیان کرد: مسلماً از اولویت‌های اصلی توسعه، توجه جدی و مستمر به مقوله حفظ میراث فرهنگی کشور، توسعه گردشگری و حفظ و گسترش صنایع دستی در کشور است.

نماینده مردم پنج شهرستان یزد در ادامه درخواست‌های شهرستان‌های تابعه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به منظور صدور دستورات لازم، پیگیری و اجرایی شدن بیان کرد.

«سیدهادی احمدی روئینی» مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی نيز در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد خوب شهرداری بافق در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از رضایتمندی به ویژه نسبت به توجه به حفظ و مرمت آثار تاریخی در سال‌های اخیر شهرستان بافق یاد کرد.

«سیدعلی نوروززاده» شهردار بافق هم در بخشی از این نشست با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در این رابطه، اظهار کرد: شهرداری بافق در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال ‎ های اخیر به حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توجه خاصی داشته و برنامه مختلفی در قالب اقدام مشترک با سازمان انجام داده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار