فرماندار دهلران:
فرماندار دهلران گفت: سه نقطه برای احداث بازارچه دهلران به عراق پیشنهاد شده است.
کد خبر: ۷۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 09 August 2015

به گزارش تابناک   ایلام، امیدعلی سبزی صبح امروز در نشست با خبرنگاران دهلران به مناسبت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: اصحاب رسانه و خبر به سبب اطلاع‌رسانی و پیگیری مطالبه‌های مردم و انعکاس خدمات نظام و دولت جایگاه قابل احترام و ویژه‌ای نزد همگان دارند.
وی افزود: خبرنگاران سفیران عرصه اطلاع‌رسانی هستند که در این خصوص باید بر پایه اصل راستی و درستی به رسالت خطیر اطلاع‌رسانی خود در جامعه عمل کنند.
فرماندار دهلران تاکید کرد: اگر نقدها منصفانه، سازنده باشد از آنها استقبال خواهد شد و هرجا دولت نیز خدماتی ارائه می‌کند، باید مردم اطلاع داشته باشند که این از رسالت خبرنگاران است.
فرماندار دهلران وحدت و همدلی را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و گفت: همه باید در فضای همکاری و هم‌افزایی به عنوان سرباز برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و برنامه‌های دولت تدبیر و امید و پیشرفت و توسعه همه جانبه شهرستان دهلران گام بردارند.
 این مسئول به موفقیت‌های دولت در عرصه سیاست خارجی اشاره و افزود: امروز به برکت راهنمایی و ارشادات رهبر فرزانه انقلاب و سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید، ایران اسلامی در عرصه برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حقانیت خود را به اثبات رساند.
سبزی با اشاره به تولید 91 درصد نفت و گاز غرب در دهلران افزود: با توجه به این ظرفیت‌ها استقرار تشکیلات اداری نفت و گاز غرب در دهلران، به کارگیری نیروهای بومی در شرکت‌های منطقه و مساعدت مالی وزارت نفت در پروژه‌های عمران شهری و روستایی شهرستان از درخواست‌ها است.
فرماندار دهلران از تعیین تکلیف سرمایه‌گذار برای پتروشیمی و ان.جی.ال 3100 دهلران خبر داد و افزود: در دولت تدبیر و امید و به همت مدیریت ارشد استان صندوق بازنشستگی نفت پای کار آمده و این امر منجر به رونق عملیات اجرایی این پروژه‌ها خواهد شد.
وی در خصوص پالایشگاه 90 هزار بشکه‌ای نفت دهلران که در سال 85 کلنگ‌زنی شده است گفت: با برنامه‌هایی که دولت و شخص استاندار برای جذب سرمایه‌گذاران در پروژه‌های استان دارند ظرف چند روز گذشته یک سرمایه‌گذار خارجی از سایت پالایشگاه نفت دهلران بازدید و ارزیابی‌ها انجام شده که امیدواریم این پروژه نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعال شود.
فرماندار به شروع عملیات گازرسانی به این شهرستان در سال 89 اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار ایلام و نماینده مردم در مجلس امروز گاز در خط انتقال تزریق شده و به زودی شبکه انتقال به گاز شهری متصل و در هفته دولت گازرسانی به این شهرستان مرزی بهره‌برداری می‌شود.
سبزی گفت: بازارچه مرزی دهلران یکی از ظرفیت‌های شهرستان است که با توجه به همجواری با شهر العماره در استان میسان عراق، دسترسی به راه آهن اندیمشک و وجود کارخانه‌های گچ و آجر و سیمان در شهرستان می‌تواند موجب رونق اقتصادی منطقه شود که این مهم نیز به همت مدیریت ارشد استان و با پیگیری معاون سیاسی امنیتی استاندار در حال پیگیری است و سه نقطه برای احداث بازارچه به کشور عراق پیشنهاد شده است و قطعا با حمایت‌های استاندار ایلام و دلسوزی و پیگیری‌ها این مهم نیز به جد دنبال می‌شود.
فرماندار دهلران به شروع عملیات اجرایی کارخانه سیمان دهلران در سال 84 اشاره کرد و یادآور شد: این کارخانه یک‌بار به طور آزمایشی راه‌اندازی شد که به علت نقص فنی متوقف شد و تلاش می‌شود به زودی نقایص برطرف و خط اولیه این پروژه راه‌اندازی شود.
سبزی گفت: اجرای طرح‌های آبیاری و زهکشی و تسطیح اراضی، تسریع در عملیات اجرایی آموزشکده کشاورزی، تسریع در عملیات اجرایی جاده چمسرخ، تلاش برای چهار بانده کردن محور پر تردد دهلران به مهران و دهلران به اندیمشک و تعریض محور دهلران به مهران و دهلران و مسیر دهلران به مور موری را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان مرزی دهلران برشمرد که در حال پیگیری و انجام هستند.
وی با اشاره به تلاش و تدبیر دولت و نگاه متوازن استاندار ایلام افزود: با تدبیر دولت و نگاه متوازن مدیریت ارشد استان به همه شهرستان‌ها و نگاه ویژه به ظرفیت‌های دهلران و پروژه‌های در حال اجرا در آینده شاهد توسعه و پیشرفت بیش از پیش شهرستان خواهیم بود.
فرماندار دهلران به توزیع اعتبارت تملک داریی‌های استان ایلام اشاره کرد و گفت: امسال نیز به شهرستان دهلران در بودجه استانی توجه ویژه شده و امیدواریم این توجه در حوزه اعتبارت بحران وسایر اعتبارت نیز مد نظر باشد.
سبزی بر لزوم اطلاع‌رسانی از خدمات دولت در شهرستان توسط صدا و سیما تاکید کرد و افزود: ضمن تقدیر از تلاش های صدا وسیما در این خصوص انتظار است که دهلران با توجه به ظرفیت‌ها و اقدامات انجام شده بیش از پیش در سیمای استان منعکس شود.
وی از پیگیری‌های معاونین استاندار در خصوص مسایل و موضوعات شهرستان مرزی دهلران در حوزه کاری خود و ارشادات و راهنمایی‌های امام جمعه شهرستان، همکاری و همراهی خوب شورای اداری شهرستان و تلاش و جدیت خبرنگاران در انعکاس اخبار شهرستان به افکار عمومی قدردانی کرد.
در این دیدار 2 ساعته خبرنگاران نیز به بیان مشکلات و موضوعات خود پرداختند.

رحمان جابری از فعالان عرصه رسانه در این دیدار با اشاره به تعامل خوب فرماندار در بیان خدمات دولت و ارتباط با اصحاب رسانه و خبر گفت: سلاح خبرنگار قلم اوست و خبرنگاران بدون هیچ چشم داشتی در خدمت اطلاع رسانی به افکار عمومی و انتقال مطالبات و خواسته‌های مردم به مسئولان برای تسریع در خدمات‌رسانی هستند.

مجتبی کاور از دیگر خبرنگاران شهرستان نیز خدمات دولت تدبیر و امید را در شهرستان برجسته دانست و افزود: همه باید تلاش کنیم تا ضمن بیان خدمات ظرفیت‌های دهلران بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
در پایان با اهداء لوح سپاس و هدایایی از زحمات خبرنگاران شهرستان تقدیر شد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
اول مشکل راههاو کمبودهای مرزبین المللی مهران که نمادپیشرفت استان می باشدتکمیل کنیددرضمن کجای دهلران مرز میباشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار