فرماندار شهرستان تفت با تاکید بر این که بودجه شهرستان تفت براساس سرانه 45 هزار نفری است، تاكيد كرد: حضور پايان هفته‌ي جمعیت 250 هزار نفري از مرکز استان در روستاهای ییلاقی شهرستان نیازمند بودجه ویژه‌ای است.
کد خبر: ۷۴۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ 08 May 2019

«محمد محامدی» در نشست بررسی مشکلات منطقه شیرکوه شهرستان تفت با اشاره به سفر جمعیت 250 هزار نفر از مرکز استان به روستاهای ییلاقی شهرستان تفت در روزهاي پايان هفته و تعطيل، اظهار کرد: حضور این جمعیت در ایام تعطیلات آخر هفته چالش‌هایی را برای این شهرستان به دنبال دارد که مهمترین آن پرداخت سرانه 45 هزار نفری به این شهرستان است.

وی افزود: بودجه شهرستان بر اساس سرانه جمعیت 45 هزار نفری پرداخت می‌شود و پرداختی عوارض ارزش افزوده به دهیاری‌ها نیز متناسب با این جمعیت است به طوری که حضور جمعیت گردشگران مرکز استان در تفت، زمینه تدابیری برای تخصیص بودجه‌ای ویژه به تفت را فراهم کرده است.

محامدی با بیان این که یکی دیگر از چالش‌های شهرستان تفت در تعطیلات آخر هفته، تامین آب شرب مردم است، گفت: در سال گذشته در فصل تابستان بیشتر وقت بخشداران شهرستان به مدیریت تامین آب آشامیدنی گذشت و بر اساس آمار مشاهده شد که در تعطیلات آخر هفته از مصرف آب آشامیدنی در شهر یزد کاسته و به مصرف آب مناطق ییلاقی شهرستان تفت به طور چشمگير افزوده شده است.

وی از چالش‌هاي بزرگ این شهرستان پس از تعطیلات پایان هفته را جمع‌آوری پسماند دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان بیشترین وقت و بودجه خود را به این امر اختصاص می‌دهند و برای سایر امور زمان و بودجه‌ای در اختیار ندارند.

این مسئول با اشاره به خروجی جلسه ساماندهی پسماند در سال گذشته، تصریح کرد: در آن جلسه پیشنهاد داده شد تا در طرح جامع پسماند شهر یزد، شهر تفت و مناطق پیشکوه نیز مورد بررسی قرار گیرد و این پیشنهاد در آن جلسه نيز مصوب شد.

وی شیرکوه را متعلق به کل استان دانست و اظهار کرد: همه دستگاه‌های شهرستانی، استانی و سازمان‌های مردم نهاد باید برای حفاظت از این سرمایه، تمام تلاش خود را به کار ببرند.

فرماندار تفت با استقبال از برگزاری این گونه نشست‌ها با سمن‌های محیط زیستی، پیشنهاد كرد كه در جلسات بعد چالش‌های محیط زیستی شهرستان تفت ارائه و برای رفع آن پیشنهاداتی ارائه شود تا مسئولان مربوطه تصمیمات لازم را اخذ کنند

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار