رییس کمیسیون خدمات شهری:
یزد - ایرنا - رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت توجه به معلولان و سالمندان گفت: برای سال 98، 11 میلیارد ریال بودجه جهت مناسب سازی محیط برای تسهیل تردد این افراد در راستای اصل تحقق حقوق شهروندی اختصاص یافت .
کد خبر: ۷۳۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 29 April 2019

 « سپنتا نیکنام» در هفتاد و هشتمین کمیسیون خدمات شهری یزد افزود: از شهریور ماه سال 97 توجه به معلولان و مناسب سازی محیط برای آنها در دستور ویژه این کمیسیون شورا قرار گرفت.
وی با بیان اینکه باید توجه به حقوق معلولان از یک اتفاق به جریان مستمر سالانه تبدیل شود، اظهار داشت: مناسب سازی معابر ، خیابان ها و محیط های شهری برای تردد این افراد نباید فراموش شود.
این عضو زرتشتی شورای شهر یزد تصریح کرد: برای تردد معلولان و افراد خاص در شهر مشکلاتی وجود دارد، نباید به مشکلات بیفزاییم بلکه در اجرای طرح های عمرانی نسبت به مناسب سازی آن توجه شود.
نیکنام تصریح کرد: پنج نفر از معلولان به عنوان ناظران افتخاری در مناطق مختلف شهرداری مشخص شدند که بر طرح های عمرانی نظارت کنند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد از برگزاری دوره آموزشی ویژه پیمانکاران فعالیت های عمرانی در شهرداری برای مناسب سازی محیط خبر داد و یادآور شد: ماهانه یکی از جلسات کمیسیون خدمات شهری با موضوع بررسی مشکلات معلولان تشکیل می شود تا در جهت رفع آنها اقدام شود.
نیکنام ادامه داد: موضوع مهم در مناسب سازی شهر نه تنها برای قشر معلولان حتی برای افراد عادی امری مهم تلقی و مسیر انتخابی نیز بسیار نوید بخش است.
این عضو زرتشتی شورای شهر یزد افزود: در بازدید از بافت تاریخی مرکز استان مشخص شد، بحث اصلی تردد مسیر افراد نیست بلکه وجود تعدادی از ساختمان های بافت برای معلولان و افراد خاص مشکل ساز است.
وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم بافت تاریخی مورد استقبال همه به ویژه گردشگران قرار گیرد باید زمینه ها به گونه ای ایجاد کنیم که شرایط برای تردد افراد در این مسیر تسهیل شود.
نیکنام برای مناسب سازی در بافت قدیم به پنج مکان چون مسجد جامع ، خانه شکوهی ، کتابخانه گردشگری ، زندان اسکندر و خانه لاری ها را پیشنهاد کرد تا تهمیدات لارم در این مکان ها صورت گیرد.
وی ادامه داد: برای این که یزد به شهر دوستدار معلولان تبدیل شود، به همراهی همه نهادها و دستگاه های مختلف نیاز است تا به نتیجه برسیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار