مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان اعلام کرد:  
مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان گفت: امسال برای اولین بار شاهد تصویب و تخصیص 50 میلیارد تومان برای حمایت مالی از شرکت های فناور در سطح استان اصفهان هستیم.
کد خبر: ۷۳۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ 28 April 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، احمد ورد امروز عصر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا سال گذشته میزان تخصیص اعتبارات برای حمایت از شرکت های فناور استان اصفهان بین 10 تا 12 میلیارد تومان است که امسال برای اولین بار حدود 45 تا 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی از وجود 400 شرکت فناور فعال در سطح استان اصفهان خبر داد  و گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان از سال 84 آغاز به کار کرده است و در این مدت بالغ بر یک هزار نفر شرکت فناور حمایت مالی کرده است .

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت های دانش بنیان و فناور بزرگی که جایگاهی در حوزه فناوری پیدا کردند روزی مورد حمایت این صندوق قرار گرفتند و توانستند روی پای خود بایستند، ادامه داد: مبنای حمایت ما از شرکت های دانش بنیان و فناور است و کمتر فن آوران تک نفره مورد حمایت مالی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بالغ بر 40 صندوق پژوهش و فناوری در سطح کشور داریم که صندوق نوآوری و شکوفایی بانک مرکزی این صندوق ها است.

ع.ق

وی بیان داشت: در اصفهان تمامی شرکت های دانش بنیان مورد حمایت قرار می گیرند و دسته بندی و فیلد بندی نشده است و همچنین استارت آپ هایی که بتوانند مجوز فناوری دریافت کنند به سرمایه گذار روی این دست استارت آپ ها مجوز داده میشود.

بیش از 4 هزار و 200 شرکت دانش بنیان در کشور قرار دارد

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز از ارائه خدمات مالی به حدود 70 شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بیش از چهار هزار و 200 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و از 45 صندوق پژوهش و فناوری که مجوز گرفتند حدود 25 صندوق فعال است.

محمد صادق خیاطیان با اشاره به اینکه از 20 اسفند سال گذشته تا 20 فروردین امسال، 2 هزار و 160 میلیارد ریال تسهیلات و هفت هزار و 500 میلیارد ریال خط اعتباری به 12 صندوق پژوهش و فناوری کشور از جمله اصفهان، مشهد، یزد و قم اعطا شده است، اعلام کرد: صندوق های پژوهش و فناوری مجاز به پرداخت تسهیلات مالی تا سقف 18 درصد به شرکت های دانش بنیان یا فناور و استارتاپ ها هستند.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان که کمتر از پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند می تواند از طریق خط اعتباری از تسهیلات منابع صندوق نوآوری کشور استفاده کنند.

خیاطیان به رشد شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: حدود سه هزار شرکت در سال های 92 تا 97 ایجاد شد و به واسطه تعداد بالای آنها، صندوق نوآوری ظرفیت های خوبی را برای پاسخگویی به شرکت ها فراهم کرد.

تعدادی از شرکت ها از صلاحیت دانش بنیان خارج شدند

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه موج مراجعه شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات از سال 97 کاهش یافت، اضافه کرد: تعدادی از شرکت ها از صلاحیت دانش بنیان بودن خارج شدند و برخی نیز پیش از این تسهیلات گرفته بودند.

وی با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی طبق قانون فقط مجاز به ارائه خدمات به شرکت ها با مجوز دانش بنیان است، تصریح کرد: برای حل این مساله از ظرفیت و توانایی صندوق های پژوهش و فناوری و شتاب دهنده ها استفاده می شود زیرا آنها می توانند به شرکت های فناور و استارتاپ ها نیز تسهیلات پرداخت کنند.

خیاطیان با بیان اینکه تسهیلات صندوق های پژوهش و فناوری به طرح های با قابلیت بازار مناسب و قابل تایید از نظر فنی پرداخت می شود، اضافه کرد: هیچ سقفی در صندوق نوآوری و شکوفایی کشور برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد.

وی یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان را بازار محصولات آنها عنوان و خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری تلاش می کند علاوه بر پوشش طرف عرضه، طرف تقاضا و خریداران محصولات دانش بنیان را نیز پوشش دهد و ریسک خریدار را متقبل می شود.

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، صندوق پژوهش و فناوری اصفهان را یکی از صندوق های فعال کشور خواند و افزود: امید است با توجه بیشتر مسوولان و سرمایه گذاران در استان ها به این صندوق و افزایش سرمایه آنها، سرعت توسعه فناوری و نوآوری در کشور شتاب بیشتری بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار