مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد می گوید: در حال حاضر 91 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 1.5 مگاوات به شبکه توزیع برق استان متصل شد و در حال تولید انرژی الکتریکی است.
کد خبر: ۷۳۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ 25 April 2019

آرش نواب  اظهار داشت: یزد با بهره مندی از تابش بالای پنج کیلووات بر متر مربع یکی از مستعدترین استانها در بهره برداری از انرژی خورشیدی است.
وی با اشاره به پتانسیل خوب استان در سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه تصریح کرد: تاکنون 266 فقره قرارداد خرید تضمینی برق تجدید پذیر با ظرفیت 3.4 مگاوات منعقد شده است .
مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد اضافه کرد: یک نیروگاه 3.5 مگاوات در منطقه دهشیر تفت در حال تولید است و 2 نیروگاه دیگر 3.1 و چهار مگاوات در مروست خاتم و بهاباد در مرحله اتصال نهایی به شبکه است.
نواب یادآور شد : این شرکت در راستای حمایت از بخش خصوصی و تسهیل سرمایه گذاری اقدام به راه اندازی سامانه متمرکز توسعه مولدهای آفتابی کوچک کرده است.
به گفته وی ، در حال حاضر پرداخت به سرمایه گذاران به صورت 2 ماهه انجام و میزان تولید از طریق قرائت از راه دور انجام می شود.
استان یزد در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی با افزایش تعداد این نیروگاه‌ها به 6 واحد و افزایش ظرفیت به 53.5 مگاوات در رتبه نخست کشور قرار دارد.
ابتدای اردیبهشت ، سامانه توسعه مولدهای خورشیدی کوچک در استان راه اندازی شد که فرآیند ثبت درخواست مشترکان را برای ساخت نیروگاه های خورشیدی تا سقف ظرفیت انشعاب تسهیل می کند.
تعداد روزهای آفتابی یزد که در ناحیه مرکزی ایران قرار دارد، در سال 280 الی 300 روز برآورد شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار