معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در سال گذشته شش میلیون و ۲۶۰ هزار نفر به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کردندکه ۳۰ میلیون خدمت ارائه شده است.
کد خبر: ۷۳۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 23 April 2019

 محمدرضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با توجه به اهمیت پوشش همگانی سلامت گفت: شعار هفته سلامت در سال ۹۸ نیز با همین موضوع انتخاب شده است.

وی دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، آموزش رکن سلامت، مشارکت اجتماعی و سلامت، مراقبت‌های اولیه بهداشتی و سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران‌ها، سبک زندگی سلامت محور، جمعیت و خانواده را عنوان روز‌های هفته سلامت دانست.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شش میلیون و ۲۶۰ هزار بار به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کردند که ۳۰ میلیون خدمت ارائه شده است، ادامه داد: ۹۸/۳۶ درصد مراجعه کنندگان رضایت خود در سامانه الکترونیک ثبت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد به افتتاح ۱۶ مرکز ارائه خدمت با مساحت شش هزارو۹۷۲ متر مربع در سال ۹۷ اشاره و اضافه کرد: برای مجموع نوسازی‌ها ۱۴ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان هزینه شده است.

دهقانی گفت: ۱۷۰ خانه بهداشت،۴۹مرکز جامع سلامت شهری،۳۷ مرکز جامع سلامت روستایی،۹۱ پایگاه سلامت در استان وجود دارد و ۱۷۲پزشک عمومی شاغل در مراکز بهداشتی در مانی خدمت می‌کنند.

وی مرگ و میر مادران باردار در استان را پایین‌تر از میانگین کشور و میزان آن را ۴/۲۴ در هزار تولد دانست و گفت: سال گذشته یک فوت در استان داشتیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین مرگ و میر نوزادان ۸/۹ در هزار تولد عنوان و تاکید کرد از میانگین کشور پایین‌تر هستیم.

دهقانی تصریح کرد: مرگ کودکان زیر پنج سال ۱۱/۷ در هر هزار درسال ۹۷ داشتیم.

هفته سلامت یا بهداشت در ایران هرساله در هفته اول اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار