با وجود این که در بارندگی های اخیر خسارت هایی به مجموعه بخش های دامداری و کشاورزی بخش ندوشن از توابع شهرستان میبد وارد شد، از سوی دیگر فعالان این بخش ها را نیز خوشحال و شادمان کرد.
کد خبر: ۷۳۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 15 April 2019

مردم میزان بارندگی های امسال را در مقایسه با سال های گذشته خوب ارزیابی و آن را کم سابقه توصیف کردند.
به گفته آنها اگر بارندگی ها تداوم داشته باشد ،امیدواری ایجاد می شود که بخشی از زیان خشکسالی های چندین ساله جبران شود.
یکی شهروند ندوشنی با شکر گذاری به درگاه الهی می گوید: خداوند باران رحمتش را بر بندگانش نازل کرد و ما باید شکرگزار نعمت های الهی باشیم و از خداوند می خواهیم که ما را از رحمت خود بی نصیب نکند و بارندگی ها ادامه داشته باشد.
محمد علی جعفری افزود: ندوشن در اثر خسکسالی های پیاپی، سال های سختی را تجربه کرد و مردم طی این سالها با کم آبی شدید مواجه بودند؛ امیدواریم بارندگی ها بتواند بخشی از کم آبی منطقه را جبران کند.
یک دامداران منطقه هم می گوید: بحمد الله مراتع ندوشن در شرایط حاضر در مقایسه با پارسال از وضعیت نسبتا بهتری برخوردار است و اگر بارندگی ها ادامه یابد و حوادث طبیعی نظیر توفان، سیل و غیره مشکلاتی را ایجاد نکند می توان در مورد پوشش گیاهی منطقه قضاوت بهتری کرد.
یوسف صادقیان با بیان اینکه مراتع و بیابان های منطقه در سال های گذشته در اثر پدیده خشکسالی رو به نابودی بود و بسیاری از دامداران شغل خود را ترک کردند، افزود: بارندگی های اخیر حیات را به مراتع باز گرداند و امیدواریم صنعت دامداری ندوشن مجددا رونق گیرد.
یک کشاورز ندوشنی هم با ابراز خوشحالی از بارندگی ها اظهار داشت: خدا را شاکرم که در ماه های پایانی سال و بهار امسال، باران خوبی بارید.
سید رضا طباطبایی افزود: این امیدواری در کشاورزان وجود دارد که قنات ها و چشمه سارهای منطقه نسبت به سال های گذشته پر آب تر شود و بار دیگر این بخش نیز رونق بگیرد.
بخشدار ندوشن هم با خوب توصیف کردن میزان بارندگی ها گفت: گرچه بارندگی ها خساراتی به بخش های دامداری و کشاورزی منطقه وارد کرد؛ اما سبب خوشحالی فعالان این بخش شد.
سید بهروز موسوی یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه شغل اغلب مردم ندوشن دامداری و کشاورزی است و آنها از این طریق امرار معاش می کنند، مرتب بارندگی ها و اطلاعات هواشناسی را رصد می کنند و بارندگی بحث اصلی روز آنان است.
ندوشن با داشتن 380 هزار هکتار مراتع غنی و نیمه غنی، پوشش گیاهی 70 درصدی و 40 هزار راس دام، یکی از قطب های دامداری استان یزد به شمار می رود و بخش عمده ای از لبنیات استان یزد را تامین می کند.
خشکسالی‌هایی چند سال اخیر بر شغل دامداری و دامپروری ندوشن تاثیر گذاشت؛ طوریکه تعداد دام های منطقه کاهش یافته و برخی دامداران مجبور شدند دام های خود را فروخته و به شغل های دیگری روی آورند.
از میزان بارندگی در ندوشن اطلاع دقیقی در دست نیست؛ اما بررسی ها نشان می دهد که بیش از دو برابر افزایش یافته است.
مرکز بخش ندوشن با پنج هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شمال غرب یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار