معاون دادگستري يزد:
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با تأکید بر نقش علمی و پژوهشی دانشگاه، گفت: همکاری دستگاه قضایی و دانشگاه در شناسایی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه و اتخاذ رویکرد مناسب علمی در مواجه با این مسائل ضروری است.
کد خبر: ۷۱۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ 19 February 2019

«محمدرضا عرشیان» در دیدار با ريیس و معاون دانشگاه پیام نور یزد، اظهار كرد: جامعه دانشگاهی یک جامعه با نشاط، سرزنده و پر توان در انجام تحقیقات علمی است و دادگستری به واسطه نوع فعالیت و گستره کارکرد آن درگیر با مشکلات مبتلا به جامعه است که این ارتباط می‌تواند با هم‌افزایی و تعامل، رویکرد مؤثر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را رقم زند.

وی بر شکل گیری حلقه ارتباط مستمر دانشگاه و دستگاه قضایی تأکید و بيان کرد: نباید به جلسات موردی اکتفا کرد بلکه باید بستری را فراهم کرد که این ارتباط در جهت استفاده از ظرفیت های متقابل مستمر و اثرگذار باشد.

این مقام قضایی سرقت های مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی و ایراد صدمه بدنی غیر عمدی را از موارد با بیشترین فراوانی پرونده در دستگاه قضایی ذکر و ابراز كرد: اساتید دانشگاه به عنوان یک جامعه علمی و اندیشه‌ورز می‌توانند با رهنمون‌سازی ظرفیت، فرصت و فراغت دانشجویان به سمت تحقیقات دقیق علمی و میدانی، بهترین راهکارهای پیشگیری از این جرائم را بررسی كنند.

وی تصریح کرد: فضای مجازی و آسیب‌های آن اکنون، امنیت روانی را به خطر انداخته و حس بی‌اعتمادی را در جامعه القا می‌کند، ورود هدفمند وآگاهانه به این فضا و ترویج تعالیم روح بخش و انتشار معنویات و پاسخ به شبهات اقدامی است که باید با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی انجام گیرد.

معاون فرهنگی دادگستری خاطرنشان کرد: آسیب‌های فضای مجازی، جامعه جوان و آینده ساز را نشانه گرفته است که علاوه بر اتلاف وقت و هزینه، تفکر مثبت، امید به آینده و اندیشه خلاق آنان را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: ارائه اطلاعات واقعی از تأثیرات عینی فضای مجازی بر زندگی افراد برگرفته از موضوعات پرونده های ورودی به دادگستری، علاوه بر ارائه هشدار به آنان، واکاوی علمی و آکادمیک این قشر برای مقابله هدفمند با آسیب‌های این فضا را موجب می شود.

عرشیان از آمادگی حضور مقامات قضایی در جمع های دانشجویی خبر داد و گفت: سر ریز تمام مشکلات جامعه به دستگاه قضایی ختم می شود و مقامات قضایی با آگاهی دقیق از مشکلات و آسیب های مبتلابه جامعه می توانند نقش اثر گذاری برای جامعه دانشجویی ایفا نمایند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار