معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در ۶ ماهه گذشته بیش از ۷۳۰ نفر در هفت شهرستان استان در دوره‌های مقدماتی امداد و نجات شرکت کردند.
کد خبر: ۷۱۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 19 February 2019

حامد صدیقی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در ۶ ماه اخیر بیش از ۷۳۰ نفر در دوره‌های مقدماتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد شرکت کردند.

وی افزود: سهم مردان از این دوره‌ها ۵۱۶ نفر و سهم زنان ۲۱۵ نفر بوده و این دوره‌ها در شهرستان‌های اردکان، ابرکوه، بهاباد، خاتم، میبد، مهریز و یزد برگزار شده است.

صدیقی بیان کرد: دوره‌های مقدماتی امداد ۲۴ ساعته و دوره مقدماتی نجات نیز ۶۶ ساعته است و گذراندن این دوره ها، پیش نیازی برای شرکت در دوره‌های تخصصی همچون پیش بیمارستانی، تغذیه اضطراری، اسکان اضطراری، نجات در جاده، نجات در آوار، و دوره‌های متعدد تخصصی دیگر است.

وی با اعلام اینکه علاقمندان برای شرکت در دوره‌های مقدماتی امداد و نجات، باید ابتدا دوره کمک‌های اولیه را بگذارنند، اظهار داشت: معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر در سطح استان به آموزش همگانی مردم و کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و همچنین آموزش‌های تخصصی امدادگران و نجاتگران و آموزش ضمن خدمت کارکنان برای توانمند سازی گروه‌های مختلف گوناگون و با هدف ارتقاء تاب آوری جامعه اقدام می‌کند.

صدیقی در پایان گفت: فعالیت‌های پژوهشی در راستای ماموریت‌های هلال احمر از دیگر اقدامات این معاونت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار