مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: در مراسمی از کتاب برف و آفتاب فرهاد حسن زاده رونمایی شد.ت.
کد خبر: ۷۱۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 19 February 2019

رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در مراسم از کتاب برف و آفتاب فرهاد حسن زاده گفت: وی بیش از ۸۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف برای کودکان و نوجوانان نوشته است.

وی بیان اینکه آثار فرهاد حسن زاده بسیار متنوع است، افزود: این نویسنده برای تمام گروه‌های سنی در موضوع های مختلف ادبی کتاب نوشته است که تاکنون رمان، داستان کوتاه، شعر، داستان تصویری، بازآفرینی متون کهن، زندگی‌نامه و طنز دست به تألیف زده و تاکنون نزدیک به صد اثر از او به چاپ رسیده است.

دوست فاطمی‌ها با اشاره به کتاب‌های فرهاد حسن زاده که از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی جوایز بسیاری گرفته اند است ، تصریح کرد: جایزه ماه طلایی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، تقدیر شده در سه دوره کتاب سال ایران، برگزیده چند دوره جشنواره کتاب کانون پرورش فکری، برنده تندیس نقره‌ای از جشنواره لاک‌پشت پرنده جایزه هایی که این نویسنده در جشنواره های مختلف دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه فرهاد حسن زاده در عرصه جهانی هم خوش درخشیده است، ادامه داد: در عرصه جهانی می‌توان به دریافت لوح سپاس جایزه هانس کریستین اندرسن در سال ۲۰۱۸ و همچنین دیپلم افتخار برای کتاب زیبا صدایم کن از سوی IBBY اشاره کرد.

فرهاد حسن زاده تا کنون سه بار نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن شده که یکی از معتبرترین جایزه‌های ادبیات کودک جهان اس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار