رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی:
رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، گفت: لازمه توسعه میراث فرهنگی همکاری هنرمندان، نخبگان و دولت است.
کد خبر: ۷۱۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 19 February 2019

«غداهیجاوی» در مراسم انتخاب میبد به عنوان شهر جهانی زیلو که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، اظهار کرد: لازمه توسعه میراث فرهنگی همکاری هنرمندان، نخبگان و دولت است.

وی آموزش زیلوبافی در مدارس و دانشگاه ها را ضروری دانست و بیان کرد: مسئولان فرهنگی و هنری باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بیش از پیش نسبت به نگهداری از این میراث ارزشمند اقدام کنند.

رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی افزود: در تحقیقات بدست آمده به ما ثابت شده که در میبد تمام افراد زیلو را نفس کشیده و به آن عشق می‌ورزند.

زیلو فرش سلامت است

این مسئول پیشرفت درست و خلاقیت را از دیگر ضرورت‌های اجرایی در راستای نگهداری از زیلو عنوان کرد و ادامه داد: زیلو به عنوان یک فرش سلامت در جهان شناخته و معرفی شده است.

وی با بیان این که زبلو مانند دیگر میراث بشر مورد توجه انسان‌های امروزی است تصریح کرد: مردم میبد باید با خلاقیت این مهم را بیش از پیش برای آیندگان حفظ و نسبت به انتقال این مهارت از نسل گذشته به نسل جدید اقدام کنند.

رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در پایان با اشاره به این که مردم ایران در سطح جهان به عنوان مردمانی حامی میراث بومی خود شناخته شدند، گفت: از مردم میبد خواش می‌کنم چون گذشته با نگهداری از زیلو این فرهنگ میراثی را حفظ و به مردم جهان معرفی کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار