رییس سازمان میراث فرهنگی خبر داد؛
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، گفت: در 9 ماه امسال 490 میلیون دلار صنایع دستی ایران به خارج کشور صادر شده است.
کد خبر: ۷۱۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 19 February 2019

«علی اصغر مونسان» در ادامه سفر خود به استان با حضور در مراسم انتخاب میبد به عنوان شهر جهانی زیلو با بیان این که توسعه زیلوبافی دو بعد اقتصادی و فرهنگی دارد، اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 190 میلیون دلار از مبادی گمرکی صادرات صنایع دستی انجام شده است.

وی صادرات 300 میلیون دلار به صنایع دستی توسط گردشگران خارجی را از دیگر دستاوردهای 9 ماهه امسال دانست و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده امسال بیش از شش میلیون گردشگر خارجی از کشورهای مختلف جهان در ایران حضور داشتند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که بخش گردشگری و صنایع دستی کشور توانسته به ازای هر نفر 50 میلیون تومان یک فرصت شغلی پایدار ایجاد کرده است، گفت: در سال گذشته یکی از سازمان‌های اشتغالزای کشور میراث فرهنگی بوده است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های فراوان استان یزد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: گردشگران داخلی و خارجی فراوانی به این استان در سال های اخیر آمده‌اند و امیدواریم با ثبت جهانی زیلو در شهرستان میبد شاهد حضور گردشگران بیشتری در این شهرستان و استان یزد باشیم.‌

رییس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: هنر صنعت زیلوی میبد هنر غنی ایرانی اسلامی است و در این هنر خانواده های زیادی توانسته اند درآمدزایی کنند.‌

مونسان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی ۷۰ درصد فعالان و هنرمندان این صنعت را بانوان تشکیل می‌دهند و توانسته اند به خوبی در این حوزه فعالیت و نقش آفرینی کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار