مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مدیریت مصرف آب در یزد گفت: ۶۳ درصد چاه‌های کشاورزی یزد به کنتور هوشمند مجهز شد.
کد خبر: ۷۱۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 14 February 2019

محمد مهدی جوادیان‌زاده در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان یزد با اشاره به میزان بارش‌ها از ابتدای امسال تاکنون اظهار داشت: میزان بارش‌های امسال 43 میلی‌متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 10 میلی‌متر بود، 4 برابر شده است و بخش عمده‌ای از بارش‌های امسال را در روزهای 21 و 22 بهمن‌ماه داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: اما متوسط بارش بلند مدت در یزد 49 میلی‌متر بود که علی‌رغم بارش‌های خوب در روزهای اخیر هنوز نتوانسته‌ایم به این میزان برسیم.

وی روند نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های مجاز را خوب ارزیابی کرد و افزود: پیش‌بینی ما برای نصب کنتورهای هوشمند در سال 97 تعداد 1776 مورد بود که تا‌کنون به رقم 1719 رسیده‌ایم و تعداد باقیمانده نیز به علت تغییر نوع کنتورهای هوشمند به الکترو مغناطیسی و کمبود اعتبار دولت هنوز محقق نشده است.

جوادیان‌زاده خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی 63 درصد چاه‌های مجاز به کنتور هوشمند مجهز شده‌ که این رقم در بخش صنعت و خدمات، 34 درصد است و در بخش شرب و بهداشت نیز فاقد کنتور هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فرآیند اجرای طرح سپاس آب پرداخت و شاخص‌های ارزیابی طرح‌های ارسالی و نحوه انتخاب برگزیدگان در سه کارگروه تخصصی شرب، کشاورزی و صنعت را مطرح کرد.
جوادیان‌زاده در پایان گزارشی از اقدامات کارگروه سازگاری با کم آبی و ایجاد کمیته تخصصی ذیل این کارگروه برای تخصصی‌تر کردن مباحث آب در استان ارائه کرد و از میزان و تعداد مصوبات این کمیته مباحثی مطرح کرد.

تبادل اطلاعات مکان محور اراضی ملی و مستثنیات چاههای غیرمجاز کشاورزی در راستای تسریع در اقدامات قضایی به منظور خلع ید متصرفین اراضی ملی، الزام تمام ادارات دولتی استان به نصب لوازم کاهنده مصرف، بررسی پتانسیل‌های شرکت دانش‌بنیان در خصوص امکان تولید لوازم و قطعات کاهنده مصرف آب و مطالعات مکان یابی نقاط برداشت آب در سطح شهر یزد، برخی از مصوبات پیشنهادی شرکت آب منطقه‌ای یزد در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان یزد بود.

بررسی اقدامات شورای حفاظت از منابع آب یزد و کارگروه سازگاری با کم آبی استان یزد همچنین ارائه گزارشی از وضعیت اقلیمی استان توسط مدیرکل سازمان هواشناسی استان ، دستورکارهای این جلسه از شورا بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار