رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از تمدید و استمهال وام‌های کشاورزان خسارت دیده خبر داد.
کد خبر: ۷۱۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 13 February 2019

سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در جلسه کار گروه توسعه کشاورزی شهرستان خاتم از تمدید و استمهال وام‌های کشاورزان خسارت دیده خبرداد و گفت: مصوبه دولت در تمدید وامهال وام کشاورزان خسارت دیده در حوادث غیر مترقبه مشمول بخشودگی سود و جرائم برای کشاورزان در مرحله اول تاسقف ٨میلیو تومان، مرحله دوم ١٢میلون تومان ومرحله سوم ١۶میلیون تومان را شامل می شود.

وی افزود: علاوه بر کشت پراکنده گلخانه‌ای سه مجتمع گلخانه‌ای در این شهرستان در حال تکمیل است و دو مجتمع گلخانه‌ای خصوصی با تأمین منابع و تسهیلات مورد نیاز جهت توسعه کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

سجادی پور با بیان اینکه رویکرد سازمان جهاد کشاورزی به سمت اقتصادی کردن فعالیت دامپروری در روستا‌ها است، افزود: دامپروی شهرستان خاتم با اصلاح نژاد دام‌های سبک پرتولید از نژاد شال، افشاری و رومانف که بازدهی خوبی در کمی و کیفی محصولات تولیدی و چندقلوزایی دارد می توانیم افزایش بهره وری را شاهدباشیم.

وی گفت: اصلاح نژاد دام‌های سنگین سمینتال که نژاد دومنظوره از لحاظ تولید گوشت قرمز و شیر است می‌تواند در مشاغل خرد درآمدزایی خوبی داشته باشه به دامداران روستا‌ها معرفی شده است.

رتبه نخست شهرستان خاتم در جذب تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی
وی بابیان اینکه شهرستان خاتم رتبه نخست در جذب تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی را داراست تصریح کرد: در راستای تغییرالگو کشت گیاهان دارویی کم آبخواه، معرفی مشاغل خرد وخانگی، اصلاح نژاد و پرورش دام‌های سبک وسنگین در روستا‌ها بتوانیم صنابع تبدیلی تکمیلی را در روستا‌های شهرستان توسعه دهیم.

سجادی پور درحوزه شیلات، شهرستان خاتم را مستعد پرورش ماهی تیلاپیا دانست و گفت: پروانه تاسیس دو واحد پرورش ماهی تیلاپیا باظرفیت ٢هزار تن در شهرستان صادر شده است که باتوجه به پتانسیل موجود در تولید و تکثیر پرورش آبزیان روند رشد بسیار خوبی در شهرستان دارد.

شهرستان خاتم با ۴٢هکتار گلخانه فعال جایگاه چهارم استان را دار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار