مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بيان اين كه وقف زمین برای ایجاد مسجد و حسینیه بیشترین نیات وقفيات امسال استان بوده است، بر اهميت توجه واقفان خيرانديش به نیازهای روز جامعه و تنظيم نياتش بر اين اساس تاكيد كرد.
کد خبر: ۷۱۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 13 February 2019

حجت الاسلام «حسین زارع زاده»  با اشاره به ثبت 44 مورد وقف جديد در سامانه طي سال جاري تاكنون، تصريح كرد: از ابتدای امسال تابحال 44 مورد وقف جديد در سامانه به ثبت رسيده كه بیشترین آنها متعلق به شهرستان تفت با 11 مورد وقف بوده است.

وی افزود: شهرستان‌های میبد و اردکان نیز با هفت مورد وقف، شهرستان یزد با شش مورد، شهرستان ابرکوه و مهریز با پنج مورد، شهرستان اشکذر با دو مورد و شهرستان بافق با یک مورد وقف در سامانه ثبت موقوفات، در رده‌هاي بعدي قرار دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه وقف زمین برای ساخت مسجد و حسینیه را نیت بیشترین موقوفات استان دانست و تصریح کرد: البته علاوه بر این نیت، وقف یک مورد مجتمع فرهنگی، خیرات، قرانی، جهیزیه و تحقیقات علمی نیز از ديگر نيات موقوفات سال جاری بوده است.

وی با اشاره به فعاليت مرکز مشاوره اوقاف، بیان کرد: متاسفانه با وجود فعاليت این مرکز در راستای مشاوره به بخشندگان وقف، کمتر به آن مراجعه می‌شود و غالباً افراد پس از وقف و تنظیم سند آن به این مراکز مراجعه می‌کنند.

زارع‌زاده با تاكيد بر اهميت توجه واقفان به نیازهای روز جامعه و تنظيم نياتش بر اين اساس، گفت: هر چند از طریق رسانه‌های جمعی نیازهای روز مانند علم و فناوری، محیط زیست و امور مربوط به دانشجویان، اطلاع‌رسانی می‌شود اما مردم بیشتر به وقف‌هاي مربوط به مساجد و حسینیه تمایل دارند.

اين مسئول در پايان نيز متذكر شد: البته به‌رغم فرهنگ‌سازی‌هاي صورت گرفته براي كمك به تامين نيازهاي روز جامعه از طريق موقوفات، از آنجایی که افراد اغلب پس از تنظیم سند موقوفه برای ثبت آن در سامانه وقف به این اداره کل مراجعه می‌کنند، در عمل نمی‌توان برای سوق دادن نیات واقفان به نیازهای روز اقدام مناسبي انجام داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار