مدیر کل میراث‌فرهنگی استان یزد با اشاره به آبگرفتگی خانه‌های ساکنان بافت تاریخی و خطرناک بودن این وضعیت، گفت: هر چند نیروهای امدادرسان در حال حاضر تمام استان را رصد می‌کنند اما وسعت و پراکندگی زیاد بافت تاریخی منجر به نیاز جدی به حمایت ارگان‌های امدادرسان و اطلاع رسانی مردم شده است.
کد خبر: ۷۱۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 13 February 2019

«سید مصطفی فاطمی» با اشاره به تاثیر بارندگی‌های اخیر بر اماکن و بافت‌های تاریخی استان، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت خوبی در اين رابطه نداریم و به دلیل کمبود امکانات میراث فرهنگی از امکانات شهرداری استفاده می‌کنیم.

وی افزود: آب وارد بسیاری از خانه‌های بافت تاریخی و جهانی شده است و بخشی از آثار که هنوز آمار آنها در دسترس نیست، آسیب دیده‌اند.

وی با بیان این که لازم است دستگا‌ه‌های امدادرسان در این زمینه همراهی کنند، گفت: بخشی از آب‌ها با کمک نیروهای امدادرسان جمع‌آوری شده اما بخش قابل توجهی از خانه‌ها همچنان دچار آبگرفتگی هستند و آثار این آسیب‌ها در شهرستان‌های ابرکوه، ندوشن، میبد، بافق و روستاهای تفت نسبت به سایر شهرستان‌ها به دلیل وقوع سیل، وخیم ‎ ‌تر و مشهود است.

این مسئول ضمن ابراز نگرانی از خطرناک بودن وضعیت خانه‌های بافت تاریخی برای ساکنان آنها، تصریح کرد: هر چند نیروهای امدادرسان در حال حاضر تمام استان را رصد می‌کنند اما وسعت و پراکندگی زیاد بافت تاریخی منجر به نیاز جدی به حمایت ارگان‌های امدادرسان و اطلاع رسانی مردم است.

وی ادامه داد: از این رو ساکنان بافت‌های تاریخی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آسیب و مشکلی در نقاط تاریخی و بافت به یگان حفاظت میراث فرهنگی با شماره تماس «36202777» اطلاع‌رسانی کرده و از کمک میراث فرهنگی بهرمند شوند.

فاطمی با بیان این که قسمت‌هایی از بافت و حصارهای ایجاد شده دچار آسیب شده‌اند، گفت: البته در مهرماه با کمک مردم در برنامه‌ی رفت و روب بافت تاریخی، اقدام قابل قبولی در زمینه تمیز کردن ناودان‌های خانه‌ها انجام شد که تاثیرگذار بود، در غیر این صورت وضعیت بدتری را شاهد بودیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار