سرپرست شبكه بهداشت مهريز:
سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز با اشاره به سلامت قوت غالب مردم اين شهرستان، شيوع بيماري ها عموماً در مهريز كمتر از متوسط كشوري است.
کد خبر: ۷۱۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 12 February 2019

دکتر «سید مهدی حسینی»  با بيان اين كه قوت غالب مردم مهريز شامل برنج و نان است، در مورد ميزان سلامت مواد غذايي در اين شهر اذعان كرد: برنج‌هاي داخلی و وارداتي که از مبادی قانونی و تحت نظارت مراجع مربوطه تامين مي‌شوند، قطعاً از سلامت لازم برخوردار هستند

وي افزود: خوشبختانه در مورد نان نيز میزان نمک طعام آن در شهرستان مطلوب است و موارد بهداشتي به صورت متوالي و مستمر از سوي شبكه بهداشت کنترل می‌شود.

حسيني با بيان اين كه کیفت تولید محصولات غذايی در واحدهاي توليدي شهرستان به استناد مدارک موجود مطلوب است، مهمترین موضوع چالش برانگيز در حوزه مواد غذايي شهرستان را عدم رعایت ضوابط بهداشتی از سوي کشاورزان پسته‌کار در هنگام برداشت و فرآوری اين محصول دانست که منجر به آلودگی و در نهایت تولید سم آفلاتوکسین در اين ماده غذايي می‌شود.

وي از شيوع کمبود آهن و همچنين ویتامین D در بين شهروندان مهريزي همانند ديگر نقاط کشور خبر داد و گفت: البته اين كمبود در بعضی گروه‌ها شدیدتر است ولي طی چند سال گذشته با توزیع گسترده مکمل‌هاي مربوطه، براي رفع اين كاستي‌ها تلاش شده است.

وي با بيان اين كه مصرف بيش از اندازه برنج و نان به عنوان قوت غالب مردم شهرستان منجر به بروز اضافه وزن و عوارض ناشي از آن مي‌شود، اظهار كرد: البته شبکه بهداشت شهرستان با بکارگیری چهار کارشناس تغذیه جهت کاهش این مشکل اقداماتي را در حال انجام دارد.

اين مسئول در پايان با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته براي آموزش تغذیه سالم و ورزش در راستاي اصلاح سبك زندگي مردم، خاطرنشان كرد: خوشبختانه ميزان شيوع بيماري‌ها عموماً در شهرستان مهريز نسبت به متوسط كشوري پایین‌تر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار