معاون اقتصادی استاندار یزد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد گفت: باید برای پیدا کردن راهکار از میان قوانین دست‌وپا گیر برای تسهیل امور و نیز تغییر رویکردها در اداره کشور توجه شود.
کد خبر: ۷۱۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 10 February 2019

زینی وند در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان میبد، اظهار داشت: باید با تغییر رویکرد ارزان اداره کردن کشور، شفافیت قوانین، رانت زدایی از قوانین و تمرکززدایی در تصمیمات در سطح کلان موردتوجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر توسعه تولید و ایجاد اشتغال بر مبنای ظرفیت استان و شهرستان ها ادامه داد: بر اساس ظرفیت شهرستان ضرورت دارد طرح‌هایی را ارائه داد که منجر به تولید شود.

زینی وند حرکت به سمت مشاغل خرد را عامل توسعه اقتصادی کشور و فعال کردن ظرفیت‌ها عنوان کرد که می‌تواند با همکاری دولت در ابتدا بازار فروش مشخص شود و بعد تعاونی جمع‌آوری ساخته‌ها و تولیدات تعریف شود و بعد وام و تسهیلات برای تولید تا زنجیره تولید کامل شود.

معاون اقتصادی استاندار یزد همچنین خواستار توجه صندوق کارآفرین امید به سمت استارت آپ های دانش‌بنیان شد.

فرماندار شهرستان میبد نیز با اشاره و همراهی به‌ تمام ‌معنای مردم شهرستان در فرآیند ثبت جهانی زیلو، گفت: در این حوزه مشکلاتی وجود دارد و نیاز است عرضه و صادرات زیلو با تعریف پکیجی موردتوجه قرار گیرد.

حسین فلاح افزود: شاهد پیشرفت‌هایی در حوزه صنایع‌دستی میبد هستیم که با رایزنی‌هایی به سمت صادرات نیز سوق داده‌شده است.

در این جلسه قرار شد جشنواره برترین‌های صنایع‌دستی با محوریت زیلو، حمایت از طرح یک روستا-یک محصول در دستور کار صندوق کارآفرینی امید کشور قرار گیرد و همچنین تسهیلات ویژه به بوم گردی، شرکت تعاونی بانوان، سفال و سرامیک و زیلوبافان در جهت تکمیل زنجیره تولید، توزیع و آموزش صنایع‌دستی شهرستان پرداخت گردد.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار