محمدرضا عارف:
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری روی جوانان کویری بازدهی خوب و پرسودی دارد.
کد خبر: ۷۱۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 10 February 2019

«محمدرضا عارف» در آیین افتتاح دبیرستان خیری «محمدرضا عارف» که به همت بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد ساخته شده، با بیان این که من به یزدی بودن خود افتخار می‌کنم و اگر سرمایه‌ای دارم به یزدی‌ها تعلق دارد، اظهار کرد: شاخص‌های کیفی در بخش آموزش و پرورش یزد نمونه است.

وی با بیان این که وضعیت استان یزد در بخش سخت افزاری آموزش و پرورش نامناسب است، افزود: علی‌رغم تلاش‌های متعددی که در حوزه توسعه کشور اتفاق افتاده، هنوز در بحث ساماندهی مدارس مشکلاتی وجود دارد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به افزایش نرخ بیش از 50 درصدی باسوادی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: توسعه آموزشی و فرهنگی کشور به مشارکت تمام مردم نیاز دارد.

عارف وضعیت مطلوب توسعه علم و فناوری و آموزش و پرورش کشور را نتیجه احساس مسئولیت و مشارکت مستمر خیرین مدرسه ساز در تمام استان‌های کشور دانست و بیان کرد: دستاوردهای امروز مدیون معلمان و نخبگان فرهنگی است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یزد از جمله استان‌های با پتانسیلی کشور است، گفت: سرمایه گذاری روی جوانان کویری بازدهی خوب و پرسودی دارد.

وی جایگاه امروز آموزش و پرورش یزد را ناشی از جذب بالای دانش آموزان عنوان کرد و افزود: عموما سهم استان یزد به دلیل خودیاری ها و مشارکت مردم از سوی دولت کمتر پرداخت می‌شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای بزرگ علم و فتاوری استان یزد، تأکید کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران آموزشی یزد باید مسیر توسعه آموزشی استان را با دیگر استان‌های کشور به اشتراک بگذارند.

عارف توسعه همه جانبه کشور را مستلزم توسعه بیش از پیش علم و فناوری دانست و بیان کرد: فرهنگیان استان یزد باید در اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش پیشرو باشد.

وی بازنگری در محتوای درست را نیاز جدی آموزش پرورش کشور عنوان کرد و افزود: استان یزد می‌تواند الگویی مناسب برای توسعه آموزشی کشور به منظور ورود به دهه پنجم انقلاب باشد.

این مسئول در پایان سخنان خود با بیان این که فعالین حوزه تعلیم و تربیت مسئولیت جدی در قبال توسعه کشور دارند، خاطرنشان کرد: توسعه کشور به برنامه اجرایی و دقیق نیاز دارد.

وی تلاش برای پاسخ به مطالبات به حق اقشار مختلف جامعه در حوزه‌های مختلف را ضروری دانست و تأکید کرد: دست‌اندرکاران فرهنگی و آموزشی کشور می‌توانند با دقت بیش از پیش مسیر توسعه و رفع نیاز های امروز کشور را هموار کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار