رییس جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی یزد گفت: فعالیت‌های جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی تبلیغات اسلامی استان یزد در بین استان‌های کشور برتر شناخته شد .
کد خبر: ۷۱۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 05 February 2019

«سیما راغبیان» ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی در طول هفت سال گذشته از بدو تشکیل در یزد و زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد باهدف هویت بخشی در جامعه زنان آغاز به کارکرد و در نشست های فصلی خود ایده‌های اعضای جمعیت (متشکل از فعالان عرصه دینی) و نیز با اجرای برنامه‌های سخنرانی در محلات به صورت جهادی از سوی برخی اعضای جمعیت و گفتگو با بانوان یزدی مهم ترین مشکلات این عرصه جمع‌آوری شد .

وی افزود: مهم‌ترین طرح‌های کاربردی جمعیت اجرای طرح آموزشی برای دختران روستایی با عنوان «ارتقای سطح سلامت خانواده در بین دختران نامزد و عقد کرده» بود که با توجه به ظرفیت بسیار خوب و توانمندی اساتید در جمعیت بانوان فعال فرهنگی و مشخص شدن حوزه تخصصی افراد در بحث آموزشی از آن‌ها در امر آموزش دعوت شد.

رییس جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی یزد گفت: برخی دیگر از طرح‌های اجرایی این جمعیت را گفتگو در مدارس دخترانه برای آشنایی بیشتر مشکلات در حوزه نوجوان با همکاری و تعامل با حوزه‌های علمیه و بهره مندی از اساتید حوزوی در غالب گفتمان‌های دینی،اجرای طرح توانمندی سازی اعضای کادر بهداشتی و درمانی در بخش احکام بانوان با جمع‌آوری سؤالات مطرح‌شده در محیط‌های پزشکی و درمانی همراه با آموزش‌های موردنیاز و اجرای طرح نقش‌ها و شخصیت‌ها برگرفته از وصیتنامه شهدا در محلات مختلف با الویت شهدای همان محل برشمرد .

این مسئول تصریح کرد: اعضای جمعیت متشکل از ۳۰ نفر اعم از اساتید حوزه و دانشگاه و پژوهشگران و فعالان اجتماعی، فرهنگی و رسانه ای در فضای مجازی هم به طرح ایده‌های خود برای حل مشکلات جامعه زنان و تحلیل برخی موضوعات روز جامعه می‌پردازند .

رییس جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان یزد حوزه زنان را نیازمند کار جهادی از سوی همه فعالان فرهنگی و اجتماعی و دینی دانست و بیان کرد: واقعا بودجه‌ای برای اینگونه فعالیت‌ها تعریف‌نشده است و اکثر افراد جمعیت به صورت خود جوش و جهادی سالیان سال در این عرصه در سطح استان فعال بوده اند و در قالب جمعیت به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند .

راغبیان با ابراز گلایه از برخی نخبگان جامعه نسبت به فعالیت‌های عرصه دینی خاطرنشان کرد: هنوز توانایی‌ها و ظرفیت‌هایی بانوان این عرصه شناخته‌نشده است و بسیاری از مشکلات عرصه زنان کشور به دست توانمند بانوان قابل حل است .

وی در پایان خاطرنشان کرد: یاوران جمعیت با دعوت از بانوان جوان و دارای مشغله کمتر از دیگر برنامه‌های آتی ما برای فراگیرتر شدن برنامه‌ها و اهداف جمعیت خواهد بود و اعضای شورای استانی جمعیت بانوان فرهیخته به صورت جامع و فراگیر باهدف تعامل و هم‌افزایی تصمیم‌گیری می‌کنند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار