معاون شهرداری یزد:
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد با اشاره به ضرورت توسعه فضاهای شهری گفت: ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه و وارد کردن 600 دوچرخه هوشمند در سطح شهر یزد از جمله اقدامات در دستور کار برای ترویج فرهنگ حرکت پیاده در شهر است.
کد خبر: ۷۱۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 02 February 2019

«مجتبی فرهمند» در نشست خبری که به منظور بیان عملکرد معاونت معماری و شهرسازی شهرداری برگزار شد، با بیان این که کیفی سازی اقدامات مهمترین ملاک تدوین برنامه‌های توسعه شهری است، اظهار کرد: ارتقای کیفیت فضاهای شهری به عنوان مهمترین عامل توسعه تعاملات اجتماعی در دستور کار ویژه شهرداری یزد قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات متعدد حاشیه یزد، افزود: ساماندهی معضلات توسعه حاشیه‌ای شهر یزد به برنامه ریزی دقیق و مدون نیاز دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد تقویت نگاه تحولگرایانه را نیاز جدی این شهر برای توسعه در ابعاد مختلف دانست و بیان کرد: توسعه فضاهای شهری از دیگر اقدامات انجام شده این معاونت است.

فرهمند در ادامه طرح رودخانه یزد را یکی از اصلی‌ترین طرح‌های در دستور عنوان کرد و گفت: در این طرح رودخانه یزد به صورت پارک خطی با اولویت دوچرخه سواری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان این که گذرمازاریا از دیگر طرح‌های معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد است، تصریح کرد: ارتقای کیفی باغ‌ و پارک‌های سطح شهر یکی از مهمترین اقدامات توسعه یزد است.

وی بازپیرایی پارک‌های سطح شهر یزد را از جمله اقدامات معانت شهرسازی شهرداری دانست و بیان کرد: پارک باغ ملی بعد از سال به عنوان نخستین پارک در استان یزد مورد بازپیرایی قرار گرفت و پنج پارک دیگر نیز در دستور کار هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد در ادامه با بیان این که ورودی‌های شهر به عنوان نماد و هویت شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند، اظهار کرد: شهرداری برنامه‌های متعددی در راستای ساماندهی ورودی‌های یزد را اجرا در دست اقدام دارد.

فرهمند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کاهش سرعت در مسیرهای شهری، گفت: ایجاد 20 ایستگاه‌های دوچرخه با بیش از 600 دوچرخه هوشمند در یزد از جمله اقدامات در دستور کار برای ترویج فرهنگ حرکت پیاده در شهر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ساماندهی میدان آزادی با محوریت فرخی یزدی، مقبره مهدی آذر یزدی، باغ فخار و ساماندهی جوی هرهر از دیگر برنامه های معاونت شهرسازی و معماری یزد است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد یکی دیگر از مهمترین طرح‌های فرهنگی تفریحی یزد برای سال آینده را ساماندهی کارخانه جنوب، موزه قصر آیینه و پارک هفتم تیر دانست و بیان کرد: در این طرح حدود 10 هکتار مجموعه فرهنگی تفریحی یزد ساماندهی و بازپیرایی می‌شود.

فرهمند در پایان با بیان این که تخلفات ساختمانی یزد در چهار ماه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است، گفت: توسعه شهر یزد به مشارکت اقشار مختلف مردم نیاز دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار