ريیس سازمان بسیج حقوقدانان یزد با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی مردم نسبت به مسائل حقوقی خود، گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان یزد با تلاش سازمان بسیج حقوق‌دانان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴ 03 August 2015
بنابر گزارش تابناک یزد، "محمد رضا زارع" طرح هر مسجد یک حقوقدان را از جمله مباحث و برنامه‌های تدوین شده در سازمان بسج حقوقدانان استان یزد برشمرد و افزود: این طرح در مساجدی اجرا می‌شود که شرایط اجرای این طرح را داشته باشند.

وی بیان كرد: مشاوره رایگان به عموم شهروندان باعث آگاه‌سازی بیش از پیش جامعه نسبت به وظایف خود در برابر قانون و آگاهی از حقوق شهروندی آنان می‌شود.

ريیس بسیج حقوقدانان استان در تشریح اهداف اجرای این طرح، افزود: تحقق حقوق شهروندی، حضور فعال و مستمر حقوقدانان در مساجد به عنوان یک پایگاه دینی و معنوی، آگاه‌سازی و آشنایی مردم نسبت به قوانین، مقررات و تکالیفشان، کمک به بهداشت حقوقی جامعه و کاهش وسیع پرونده‌ها در مراجع قضايی و پیشگیری از وقوع جرم از مهمترین اهداف این طرح است که در راستای ارتقای سطح دانش حقوقی آحاد جامعه با قوانین و مقررات انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به مکان‌های اجرای طرح مشاوره حقوقی رایگان به مردم، ابراز كرد: مسجد ملا اسماعیل، جمعه‌های هر هفته یک ساعت قبل از برگزاری نماز جمعه میزبان این طرح است.

زارع تصریح کرد: همچنین در مسجد بیاق‌خان و امامزاده شاهزاده فاضل هر سه‌شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت دو ساعت و هر پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در امامزاده جعفر، مردم می‌توانند از این طرح بهرمند شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار