سرپرست فرمانداری یزد مطرح کرد
سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به اینکه فرمانداری مرکز استان، مجری سیاست‌های دولت است، از بیمه شدن بیش از ۱۴۳ هزار نفر در شهرستان یزد بعد از انقلاب خبر داد.
کد خبر: ۷۰۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 31 January 2019

احمد ترحمی با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: درواقع ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی، نماد بالندگی انقلاب اسلامی قلمداد می‌شود.

وی افزود: فرمانداری مرکز استان، مجری سیاست‌های دولت است و همچنین فرمانداری بیانگر نقش بارز افکار عمومی در اداره و مدیریت رو به توسعه جامعه قلمداد می‌شود.

سرپرست فرمانداری یزد با بیان اینکه دستاوردهای و عملکرد انقلاب اسلامی نه‌تنها نشان‌دهنده عملکرد کارنامه یک دستگاه است، بلکه عملکرد نظام را نمایان می‌سازد، اظهار داشت: توجه به نواقص و تلاش برای رفع آن‌ها نیز یکی از ضرورت‌های اجرایی مسئولان و دست‌اندرکاران نظام تلقی می‌شود.

ترحمی با اشاره به اینکه شهرستان یزد به‌عنوان شهرستان مرکزی در استان بیش از ۶۵ درصد جمعیت استاد دارالعباده را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: شهرستان یزد درعین‌حال دارای مشکلات و محرومیت‌هاست که به برخی از این مشکلات کم‌توجهی صورت گرفته؛ گرچه نگاه تمامی مسئولان نگاه برابر و توسعه محور به شهرستان است، اما قطعاً با توجه به تراکم جمعیت در شهرستان یزد و مسائل حاشیه‌ای که در این شهرستان وجود دارد، نگاه بیشتر و بهتری را می‌طلبد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه جمعیت شهرستان یزد قبل از انقلاب حدود ۲۲۰ هزار نفر و در حال حاضر این تعداد به بیش از ۶۰۰ هزار نفر رسیده که جمعیت شهرستان یزد با رشد بیش از ۲۰۰ درصدی مواجه شده است، خاطرنشان کرد: جمعیت روستایی یزد قبل از انقلاب حدود ۵۵ هزار نفر و امروزه به ۴۵ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شرایط عمومی یزد بعد از انقلاب رشد توسعه‌ای مناسبی نسبت به قبل از انقلاب داشته است، تأکید کرد: بیمه شدن بیش از ۱۴۳ هزار نفر، صدور سه هزار و ۲۹۱ پروانه صنعتی با اشتغال ۱۰۰ هزار نفر و صدور ۵۶۷ پروانه معدنی با اشتغال‌زایی بیش از ۱۲ هزار نفر، ازجمله اقدامات انجام‌شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان یزد است.

سرپرست فرمانداری یزد در ادامه بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال جاری در شهرستان یزد ۳۳۳ هزار و ضریب نفوذ تلفن همراه در این شهرستان ۴۹۹ هزار و ۸۲۱ مشترک است؛ همچنین قبل از انقلاب اینترنت وجود نداشته و امروزه ازلحاظ بعد خانوار بیش از ۱۸۳ هزار خانوار از اینترنت استان یزد استفاده می‌کنند.

ترحمی یادآور شد: قبل از انقلاب گازرسانی وجود نداشته است؛ اما امروزه مردم شهرستان به برکت انقلاب اسلامی از این نعمت برخوردار شده‌اند که تعداد مشترکین در شهرستان یزد در این راستا ۱۳۰ هزار نفر است.

وی، مدیریت حوزه سیاسی را یکی از مهم‌ترین وظایف فرمانداری در سطح شهرستان عنوان کرد و ابراز داشت: در حال حاضر ۳۱ حزب و گروه دارای مجوز رسمی و ۴۸ تشکل و سازمان مردم‌نهاد در سطح شهرستان یزد فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ثبت بافت تاریخی استان یزد به‌عنوان میراث جهانی علیرغم اینکه پروژه وقت‌گیر و طاقت‌فرسا بوده است؛ اما این افتخار ازآن استان یزد شده؛ لذا جذب توریسم و ارتقای وضعیت یزد به‌عنوان مقصد اول و دوم گردشگران خارجی و داخلی ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی توسعه یزد است.

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به اینکه ارتقای یزد به شهری هوشمند، خلاق و مبتکر در تمام زمینه‌ها، ملاک برنامه‌‌ریزی‌های توسعه‌ای این شهر است، ادامه داد: امید است که آن چیزی که درمجموع اقداماتی که در شهرستان یزد انجام می‌شود، در راستای کاهش یافتن نواقص و کمبودهای استان یزد گام بردارد و شهرستان یزد به جایگاه اصلی خود در شهری جهانی دست یابد.

وی در پایان با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند، اضافه کرد: به اعتقاد بنده خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند که همراهی، هماهنگی، تبادل‌نظر و همچنین حضور فعال و حضور رسانه‌های اثرگذار با مسئولین بیش از بیش در راستای کاهش چالش‌های استان می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ کما اینکه تلاش برای رفع این نواقص ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی فرمانداری و استانداری یزد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار