مساله حجاب آنچنان که شایسته و بایسته است در سواحل شمالی رعایت نشده و عده ای هنجار ها را زیر پا گذاشته و مسبب عواقب ناخوشایندی اند که در نهايت گریبان مردم مازندران را میگیرد !
کد خبر: ۷۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 03 August 2015
سالها پیش امام خمینی (ره) در رابطه با فساد در سواحل شمال کشور گفتند:"مگر مازندرانی ها می گذارند یا رشتی ها می گذارند که باز کنار دریاشان مثل آن وقت باشد؟ ...                                                                                                                               عفاف و حجاب در استانی مانند مازندران از اهمیتی دو چندان برخوردار است چراکه همواره با ورود مسافران از شهرها و قومیت های مختلف با فرهنگهایی متفاوت و درپاره از اوقات متناقض با آداب و سبک زندگی اسلامی روبرو می شود. مدیر کل امور بانوان و استانداری با بیان حائز اهمیت بودن مساله رعایت حجاب و عفاف بیان کرد: این مهم برای استانی که دارای قدمت مذهبی و تاریخی بئده و بعلاوه ظرفیت های خدادادی بر غنای آن افزوده است بیش از بیش احساس میشود .مریم جمشیدی گفت: با توجه به اینکه اقشار مختلف از سراسر کشور در این استان حضور می یابند این مساله زیبنده مازندران نیست . وی با بیان اینکه وضعیتی که در سواحل دیده میشود تاسف بار است گفت: باید در کنار تقویت بهبود زیباسازی سواحل به وضعیت فرهنگی آنها هم پرداخته شود! جمشیدی تصریح کرد با عنایت به اینکه مازدران استانی گردشگر پذیر است مدیریت تمام فضاها در عمل نشدنی است ولی در عین حال میتوان فضاهای فرهنگی را ایجاد کرد . جمشیدی همچنین به اهمیت ویژه برپایی غرفه های توانمندی استان مازندران در سواحل این استان به ویژه در بحث فرهنگی ولباس بومی و محلی اشاره کرد .مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد:افرادی که به حجاب مقیدند طبیعی است که همه جا حجاب خود را حفظ کرده و پوشش لازم را داشته باشند احمد جاودانی گفت:طرح سامان‌دهی دریا در 100 نقطه از سواحل استان اجرا می‌شود که بحث استفاده مجزای خانم‌ها و آقایان از دریا در دستور کار قرار گرفته تا خانواده‌ها بتوانند به‌راحتی از این فضا استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مسئولان طرح‌های سامان‌دهی دریا پیگیر موضوع رعایت مسائل فرهنگی از جمله حجاب هستند، افزود: همچنین نماینده‌ای از ارشاد نیز حضور دارد.
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به حضور نیروهای انتظامی در شهرک‌های ساحلی مازندران، خاطرنشان کرد: همچنین با هیئت امنای این شهرک‌ها هماهنگی در بحث نظارت جدی بر مواردی از جمله سگ‌گردانی صورت گرفته که به‌شدت برخورد می‌شود و اکیپ‌هایی مشخص شده که این‌ها را جمع‌آوری کرده و در اختیار محیط‌ زیست قرار می‌دهد.ایشان اظهار کرد که با خانم های بدحجابی کخ قصد بر هم زدن اوضاع را دارند بصورت جدی برخورد میشود . جعفری نسب از آغاز طرح سالم سازی در 12 مرداد خبر داد وگفت:این طرح ابتدا در شهرک های ساحلی اجرا میشود و با خانم هایی که در خودروها بدون حجاب هستند واقدام به برداشتن رسری می کنند مجدانه برخورد شده وعلاوه بر اینکه به دادگستری معرفی میشوند خودرویشان نیز به پارکینگ منتقل میشود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار